کد خبر: ۷۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با وجود حجم سه برابر مراجعه بیماران در بمیارستان ها دولتی فشار بر بخش پرستاری در بیمارستان های دولتی افزایش پیدا کرده ضروریست وزیر از حقوق پرستاران دفاع کند.
به گزارش شفا آنلاین-رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت درمان ، در رابطه با طرح تحول سلامت گفت: نمایندگان در طرح تحول سلامت همواره این دغدغه را دارند که مدیریت منابع برای اجرای این طرح وجود داشته باشد و خوشبختانه منابع لازم برای اجرای این طرح موجود است.
 وی در ادامه به مدیریت منابع اشاره کرد و افزود: مدیریت منابع بسیار مهم است و از آنجایی که از ابتدا حجم مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی سه برابر شده است و نزدیک به 80 درصد بیماران کشور در دولتی اقدامات جراحی و درمانی خود را انجام می دهند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر در آینده طرح تحول سلامت تدبیر نشود با چالش عظیمی مواجه است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که کشور ما با کمبود 80 هزار پرستار مواجه است گفت: در بحث پیراپزشکی و پرستاری در کشور با کمبود 80 هزار نیرو مواجه هستیم و نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان پیشنهاد داده اند که حد اقل دوره بهیاری را مد نظر قرار دهد و دانش آموزان بجای این که به دنبال گرفتن دیپلم رشته های دیگر علوم شوند دیپلم رشته بهیاری می گیرند و به عنوان کمک پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی مشغول کار می شوند و اجرای این پیشنهاد بسیار مناسب است چراکه بحث اشتغال زود بازده را پوشش می دهد و دیگر این که تربیت بهیار نسبت به تربیت پرستار سرعت بالاتری دارد و می تواند عمده کار پرستاران را بر عهده بگیرند و زودتر از قبل دار خصوص بیماران پرستاران و پزشکان در بحث درمان و مراقبت به نتیجه برسند.
 
خضری در ادامه به فضای کم تخت های بیمارستانی و هدلینگ بیمارستان ها اشاره کرد و بیان داشت: کار پرستاران با افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان ها افزایش اما به نسبت حقوقشان کاهش یافته است.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: تعرفه های پرستاری امروز به یکی از مباحث داغ میان پرستاران تبدیل شده است و همه پرستاران به دنبال این هستند حق حقوق واقعی خود را در بیمارستان ها در قبال کاری که انجام می دهند دریافت کنند.
خضری بیان داشت: وزارت بهداشت باید از حقوق پرستاران دفاع کند و این موضوع هرچه سریعتر شفاف شود و وزیر ضرورت دارد تا در بحث میزان حقوق و کارانه پرستاران تغییرات جدی دهد چراکه با وجود حجم سه برابر مراجعه بیماران در بمیارستان ها دولتی فشار بر بخش پرستاری در بیمارستان های دولتی افزایش پیدا کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: