کد خبر: ۷۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاین>سلامت>مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عزم دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای برنامه تحول نظام سلامت جدی است وبر اساس اعلام مسئولین وزارت بهداشت این برنامه متوقف شدنی نیست.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی میرزابابایی در جلسه شورای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک که در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات برگزار شد، افزود: در اجرای برنامه تحول نظام سلامت به مرور زمان بسته های مختلف برنامه اجرا شد که با بازخوردگیری و انعکاس پیشنهادات و نقطه نظرات مجریان در رده های مختلف شاهد بهبود در نحوه اجرای برنامه بودیم و قطعاً در آینده نیز شرایط بهتر خواهد شد و نواقص آن برطرف خواهد شد ولی در هر صورت اصل برنامه به قوت خود باقیست.

 

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این برنامه همه بخش های نظام سلامت درگیر هستند و لذا باید با اطلاع رسانی مناسب و به موقع در جریان امور قرار گیرند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: برنامه تحول نظام سلامت یکی از مهمترین برنامه های دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که انقلاب بنیادین و تحول اساسی در حوزه سلامت را ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: بخشی از موفقیت های اجرای این برنامه مرهون تلاش ها و فعالیت های روابط عمومی های حوزه سلامت در کل کشور است که بخوبی توانستند این برنامه را اطلاع رسانی نمایند.

 

میرزابابایی گفت: در طی دوران انقلاب اسلامی علیرغم اقدامات بنیادین و ارزشمند صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان برای اولین بار است که به مقوله سلامت تا این حد بصورت فراگیر و جامع در تمام بخش ها پرداخته شده است و مردم نیز نگاه متفاوتی به این حوزه پیدا کرده اند.

 

وی هدف از برگزاری شورای روابط عمومی دانشگاه در شهرستان محلات را استفاده از تجربیات و نوآوری های همکاران از یکدیگر عنوان کرد و افزود: برقرای صمیمیت و ارتباط تنگاتنگ بین همکاران شورای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک از دیگر اهداف این جلسه بود.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با هماهنگی های بعمل آمده مقرر است چندین دوره مختلف آموزشی تخصصی در حوزه روابط عمومی برای همکاران برگزار شود.

 

میرزابابایی در پایان در خصوص ساختار روابط عمومی در دانشگاه ها و زیر مجموعه های آنان نیز گفت: با عنایت ویژه شخص وزیر و پیگیری رییس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتفاقات خوبی در حال انجام است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات نیز در ادامه این جلسه گفت: در اجرای برنامه تحول نظام سلامت اقدامات خوبی در شهرستان محلات صورت گرفته و همکاران ما فعالیت های گسترده ای انجام داده اند و اطلاع رسانی مناسبی صورت گرفته است و شهروندان رضایت مندی قابل قبولی از این برنامه دارند.

 

دکتر عبدالرحیم فردوسی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) محلات جزو ده بیمارستان برتر کشور در طرح دوستدار مادر انتخاب شده است که اطلاع رسانی مناسب این رتبه سبب می شود شهروندان اعتماد بیشتری به حوزه سلامت پیدا کنند.

 

وی اظهار داشت: یکی از چالش های پیش روی حوزه روابط عمومی، چند شغله بودن مسئولین روابط عمومی می باشد، که باعث می شود روابط عمومی به عنوان کار و شغل فرعی وی محسوب شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات بیان کرد: روابط عمومی به عنوان یکی از بازوان قوی مدیران محسوب می شود که متاسفانه از آن غفلت می شود.

 

وی تغییر مدیران و مسئولین روابط عمومی با تغییر مدیران ارشد را یکی دیگر از چالش های این حوزه عنوان کرد.

 

دکتر فردوسی در پایان ابراز داشت: روابط عمومی ها در شهرستان ها نیاز به تقویت دارند و برای اینکه بتوانند به نحو مطلوب فعالیت کنند نیاز به آموزش های تخصصی دارند.

 

گفتنی است در ادامه جلسه هر یک از رابطین و مسئولین روابط عمومی بیمارستانها گزارش عملکرد مختصری در خصوص برنامه اطلاع رسانی برنامه تحول نظام سلامت، و طرح قاصدک و ... ارایه دادند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: