کد خبر: ۷۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 01
شفاآنلاین :سلامت >تست پاپ اسمیر که به آن تست سرطان دهانه رحم نیز می گوئیم از ترشحات دهانه رحم و واژن روی یک لامه شیشه ای کوچک تهیه می شود و زیر میکروسکوپ با رنگ آمیزی مخصوص مطالعه می شود .

به گزارش شفاآنلاین ،انجام این تست خیلی راحت و بدون درد فقط از طریق یک معاینه معلومی است . اگر نتیجه تست غیر طبیعی باشد می تواند یک هشدار برای بیماری یا سرطان دهانه رحم باشد در کشورهای پیشرفته وقوع این سرطان به دلیل انجام تست فوق بسیار کم شده است بنابراین تشخیص زود رس و مراحل پیش بدخیمی اهمیت بسیار زیادی دارد پیشرفت سرطان دهانه رحم خیلی به اهستگی انجام می شود اگر خانم ها تحت مراقبت ها و معاینات منظم و مرتبی زنان قرار گیرند می توان کاملا از سرطان پیشگیری کرد .

شایان ذکر است که این تست فقط قسمت دهانه رحم قسمت پایین رحم را بررسی می کند و برای تشخیص داخل رحم کارهای دیگری باید انجام داد مثل بیوکسی آندومتر ده درصد سرطان رحم ارثی است یعنی یک ژن به خصوصی دارد که در خانواده و یا فامیل آنها این بیماری بیشتر دیده می شود .

 این نمونه برداری برای پاپ اسمیر در مطب بدون درد ، بدون خون ریزی و بدون بیهوشی انجام می شود . نمونه گرفته شده از بیمار با یک وسیله چوبی یا پلاستیکی روی یک لام شیشه ای کشیده می شود و با مادۀ مخصوص رنگ آمیزی می شود و روی میکروسکوپ نگاه می کنند از طریق آزمایش فوق عفونت های رحم و واژن قابل مشاهده هستند.

 اما مهمترین جنبه این تست تشخیص تغییرات قبل از بدخیمی است گاهی بطور اتفاقی ممکن است که از سرطانهای داخل رحم ، لوله و یا واژن هم تشخیص داده شود وضعیت همرمونی بدن هم مشخص می شود نمونه باید به طور استاندارد تهیه شده و خون و سایر مواد زاید
داخل نمونه نباید باشد قبل از نمونه برداری باید به این مسائل دقت شود زمان قاعدگی نباشد .

زمانی که ترشحات خیلی زیاد هستند نباشد تا سه روز قبل پماد واژینال استفاده نشده نباشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: