کد خبر: ۷۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
رئیس انجمن پزشکان عمومی:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>رئیس انجمن پزشکان عمومی با انتقاد از توجه بیش از حد به نظام درمان گفت: به نظر می‌رسد «کله درمان» برای تن نظام سلامت بزرگ شده باشد و از زمان اجرای نظام ارجاع آدرس‌های غلطی به مردم داده شده است.

به گزارش شفا آنلاین : عباس کامیابی در همایش فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران به داشتن یک برنامه راهبردی برای نظام ارجاع و سطح‌بندی خدمات تاکید کرد و گفت: از زمان اجرای نظام ارجاع آدرس‌های غلطی به مردم داده شده است.

وی افزود: بحث اول ما بحث جمعیت است که بر اساس سناریوهای مختلف ما کفایت لازم در جمعیت پزشکان عمومی را دارا هستیم.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ادامه داد: ما برترین‌ها را انتخاب و وارد دانشگاهی صعب‌العبور می‌کنیم و زمانی که آنها آماده بازدهی هستند سرمایه‌سوزی کرده و چرخه را متوقف می‌کنیم.

وی با اعلام تعجب از طرح موضوع افزایش ظرفیت‌ها برای رشته پزشکی گفت: برخی می‌گویند ما پزشک عمومی فعال کم داریم اما باید توجه کنیم که این فرد دارای ذکاوت است و طبیعتا وارد فعالیت‌های دیگری غیر از پزشکی نیز می‌شود.

کامیابی موضوع دیگر را بحث اعتبارات دانست و درباره درمان گفت: بحث درمان باید حل می‌شد چرا که مردم در پرداخت‌ها مشکل داشتند اما اکنون که این مشکلات حل شده چه اتفاقی افتاده است. به نظر می‌رسد «کله درمان» رشد کرده و به تن نظام سلامت نمی‌خورد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی به تصمیمات جدید در مورد اعتبارات پزشکی خانواده اشاره کرد و گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که اعتبارات پزشک خانواده را می‌خواهند کاهش دهند چرا که در مجلس تصور می‌کنند هزینه کرد اعتبارات نظام سلامت از ریل خارج شده است و ما نباید بگذاریم که اعتبارات پزشک خانواده کاهش یابد.

کامیابی به فاصله ایجاد شده میان پزشک و مردم اشاره کرد و گفت: اتفاقات اخیر نیازمندی ما را به نزدیکی با مردم نشان داده و ما باید ارتباط خود با مردم را قوی کنیم.

رئیس انجمن پزشکان عمومی با انتقاد از نقدهای انجام شده در مورد پزشکان گفت: چرا آدرس غلط می‌دهیم و مردم را مقابل پزشک عمومی قرار می‌دهیم چرا می‌گوییم متوسط درآمد یک پزشک عمومی 2 میلیون تومان است. آیا واقعا نمی‌دانید چند نفر این مقدار را می‌گیرند.

کامیابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیستم ارجاع اشاره کرد و گفت: در دو استان به  همراه پزشک خانواده سیستم ارجاع اجرا شد و آن را با همه کاستی‌ها در این مناطق استقرار دادیم اما درحالی که ما هنوز پایلوت طرح را می‌گذرانیم برخی در مجلس نغمه برداشتن نظام ارجاع را سر داده‌اند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی با بیان اینکه به زودی ایران عضو نظام جهانی پزشک خانواده می‌شود خطاب به مسئولان گفت: مسئولان نقد ما را مشفقانه در نظر بگیرند و کاری نکنند که فرصت‌سوزی شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: