کد خبر: ۷۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
شفا آنلاين:تغذیه>سلامت غذایی-مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: روغن تفاله زیتون در کشورهای اروپایی و در همسایگی ایران به قیمت نازلی به کشور وارد می شود و در فروشگاه‌های کشور به نام روغن پومیس به فروش می‌رسد و بخشی از روغن زیتون وارداتی به کشور نیز با روغن‌های دیگر مخلوط و با نام جدید وارد بازار می‌شود که نه تنها در ارتقای سلامت تاثیری ندارند، بلکه مضر هم است.

به گزارش شفا آنلاين،محمد رمضانی‌ملک‌رودی در سفر به استان سمنان بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کشور، زیتون به عنوان محصول با نیاز آبی کم، می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات با مصرف اب بالا از جمله سبزی و صیفی باشد که زیتون از نظر اقتصادی هم صرفه لازم را دارد.

وی افزود: هر هکتار باغ زیتون نیاز به 3500 مترمکعب آب دارد و از نظر باروری و صرفه اقتصادی، نسبت به مصرف آب، عملکرد مطلوبی دارد.

رمضانی بیان کرد: از حدود 100 هزار هکتار سطح زیر کشت زیتون در کشور 60 درصد آن بارور است که 60 درصد محصولات تولیدی باغ‌های بارور برای تهیه کنسرو و مابقی برای استحصال روغن استفاده می شود.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در خصوص واردات فرآورده‌های خارجی این محصول به کشورمان گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی و مشاهدات در بازار، عمده روغن‌های زیتون وارداتی به کشور از کیفیت لازم و قابل قبول برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: روغن تفاله زیتون در کشورهای اروپایی و در همسایگی ایران، به قیمت نازلی به کشور وارد می شود و در فروشگاه‌های کشور به نام روغن پومیس به فروش می‌رسد و بخشی از روغن زیتون وارداتی به کشور نیز با روغن‌های دیگر مخلوط و با نام جدید وارد بازار می‌شود که نه تنها در ارتقای سلامت شهروندان تاثیری ندارند، بلکه مُضر هم است.

رمضانی خاطرنشان کرد: حدود 5000 تن روغن زیتون سالانه به کشور وارد می شود و وزارت جهاد کشاورزی معتقد است به جای روغن تفاله، باید روغن درجه یک به کشور وارد شود.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی یاداوری کرد: سمنان از استان‌های مستعد پرورش زیتون در کشور است که حدود 4500 هکتار باغ زیتون دارد که 3000 هکتار آن باغ‌های بارور است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: