کد خبر: ۷۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >انجمن اسلامى جامعه پزشكى ایران –شاخه فارس- در محكوميت دستگيرى و بازداشت جراح كشيك بيمارستان وليعصر (عج) نورآباد بیانیه صادر کرد .


به گزارش شفاآنلاین ،در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالى

"و اذا حكمتم بين الناس ان تحكموا بالعدل” آيه 58- سوره نساء

بيانيه انجمن اسلامى جامعه پزشكى ایران –شاخه فارس- در محكوميت دستگيرى، بازداشت و ضرب و شتم جراح كشيك بيمارستان وليعصر (عج) نورآباد در حين انجام وظيفه در بيمارستان.

مردم فهيم و جامعه محترم پزشكى استان فارس

اهمیت طب درآموزه هاى دين مبين اسلام و فرهنگ غنى سرزمين مادريمان تا حدی است كه از لحاظ جايگاه، حرمت و تقدس همتراز و هم وزن با علم دین از آن یاد شده و در ادوار گوناگون همیشه اطباء از افراد مورد وثوق و احترام جامعه بوده و امین ایشان محسوب می شده اند. لیکن مدتی است که متاسفانه با سیاستی خام، دور از تدبیر وبدون دوراندیشی این گروه مورد هجمه های فراوان قرار گرفته اند.
متاسفانه در تاریخ چهارم مردادماه جاری پزشک جراح کشیک بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان نورآباد (خانم دکتر رزمجویی ) که در حال خدمت رسانی به بیماران دردمند آن بیمارستان بوده با دستور مقام محترم قضایی و بدون لحاظ کردن ترتیبات لازم با دستبند از بیمارستان به مراجع قضایی منتقل و مورد توهین و ضرب و شتم ضابطین آن مجموعه قرار میگیرد. و این مقامات با بازداشت چندین ساعته تنها پزشک جراح حاضر در شهرستان و به بهای تهدید سلامت مردم فهیم شهرستان نورآباد بر اجرای تصمیم خود پافشاری کردند.!!!



پزشك جراحى كه پس از ورود خانمى ،که بوسیله چاقو مضروب شده بود ، به اورژانس بيمارستان در كمترين زمان ممكنه بر بالين بيمار حاضر شده و تمامى اصول درمانى را به بهترين وجه انجام داده است. پس از برطرف شدن خطرات و حين انجام پانسمان توسط تيم درمان، مقام قضایی در بيمارستان حاضر شده وبه صدوردستورات مداخله جويانه در امور درمانى شخص مضروب اقدام مینمایند که با پاسخ منفی پزشک جراح مواجه میشوند ولی ایشان ضمن اصرار بر اجراى دستورات قصد حضور بر بالین بیمار مینمایند که با ممانعت پزشک ازحضور ایشان (مرد نامحرم بر بالين خانم مضروب بدليل عدم پوشش اسلامى بيمار در حال مداوا و جهت حفظ حريم بيمار) دستور بازداشت پزشک محترم صادر می گردد.



.این اقدام فردی که به دور از منش و جایگاه اهالى قضا و سيستم قضايى حكومت اسلامى و بويژه استان فارس بوده علاوه بر خدشه دار كردن شأن پزشك و از بين بردن حاشيه امنيت شغلى جامعه پزشكى و پرسنل درمانى، خشمى فروخفته در شهروندان نورآبادى بدليل توهين بى دليل به پزشك مورد وثوق خود از سوى مراجع قضايى و انتظامى و به خطر افتادن سلامت عمومى بيمارانشان ايجاد نموده است كه دورنماى خوبى را رقم نخواهد زد.



انجمن اسلامى جامعه پزشكى ایران – شاخه فارس – ضمن محكوم نمودن رفتار فراقانونی و عارى ازكرامت انسانى انجام شده از سوى مقام قضایی و مأموران انتظامى حاضر در حوادث فوق الذكر ، براى اعاده حيثيت، حرمت و جایگاه جامعه پزشكى، آنهم فقط به منظور خدمت رسانى هر چه بهتر به آحاد جامعه، مجدانه و مصرانه خواستار برخورد مدبرانه با عوامل واقعه مذكور بدون كوچكترين اهمال و اغماضى از سوى مراجع ذيصلاح مى باشد. و مجددا یادآور میگردد که تلاش برای از بین بردن اعتماد ایرانیان عزیز به جامعه پزشکی فقط میتواند به متضرر شدن تمام آحاد جامعه انقلابی ایران بیانجامد.

والسلام علیکم
انجمن اسلامى جامعه پزشكى ایران
شاخه فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: