کد خبر: ۷۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 29
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه محققان دانشگاه کلرادو آمريکا نشان مي‌دهد دارونماها سبب تحريک ترشح هورمون ضددرد در مغز شده و مي‌توانند مانند داروها درد را کاهش دهند.

به گزارش شفا آنلاین،تاثير دارونماها در کاهش درد حتي بعد از آگاهي بيماران از واقعي نبودن داروها ادامه دارد. درک جديد از تاثير دارونماها مي‌تواند به کشف روش‌هاي بهتري براي ترک اعتياد و مديريت درد کمک کند.

مطالعه محققان دانشگاه کلرادو آمريکا نشان مي‌دهد دارونماها سبب تحريک ترشح هورمون ضددرد در مغز شده و مي‌توانند مانند داروها درد را کاهش دهند. تاثير دارونماها در کاهش درد حتي بعد از آگاهي بيماران از واقعي نبودن داروها ادامه دارد. درک جديد از تاثير دارونماها مي‌تواند به کشف روش‌هاي بهتري براي ترک اعتياد و مديريت درد کمک کند.«تور واگر» استاديار دانشگاه کلرادو مي‌گويد: «اعتقاد به قدرت درمان و داشتن تجربه موفقيت‌آميز از درمان، سبب بروز تاثير دارونماها مي‌شود.»

وي افزود: «آزمايش‌هاي موفقيت‌آميز به مغز ياد مي‌دهد که به درمان با دارونماها به صورت يک درمان واقعي واکنش نشان دهد.»

محققان دانشگاه کلرادو در اين مطالعه که در مجله Pain منتشر شده، يک کاشي سراميکي داغ را به بازوي افراد مورد مطالعه چسباندند و آن را آنقدر نگاه داشتند تا بدون ايجاد سوختگي روي پوست، سبب بروز درد در آنها شود. سپس محققان محل درد را با يک ژل ضد درد درمان کردند. محققان پس از استفاده دست کم چهار بار از اين ژل، به بيماران گفتند که اين پماد، غيردارويي و ضد درد نيست.

محققان در آزمايشات بعدي با اين که به افراد مورد مطالعه گفته بودند اين ژل ضد درد نيست، متوجه شدند، اين ژل که در واقع ترکيبي از وازلين با رنگ غذا است، موجب تسکين درد بيماران مي‌شود. افراد مورد مطالعه معتقد بودند درمان با اين ژل غيردارويي در کاهش درد آنها موثر است. محققان مي‌گويند: «نتيجه اين مطالعه مي‌تواند منجر به کشف روش‌هايي براي ترک سريع و آسان مواد مخدر شود.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: