کد خبر: ۷۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 28
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات جدید نشان می دهد که داروی Alefacept که برای بیماری های پوستی تجویز می شود، در بهبود بیماری دیابت نوع یک موثر است
به گزارش شفا آنلاین،تحقیقات و پژوهش های جدید نشان می دهد ،   دارویی که در حال حاضر برای بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، به بهبود بیماری دیابت نوع یک کمک می کند. نام این دارو Alefacept بوده که به نظر می رسد برخی از عملکردهایش در سلول های بتا در لوزالمعده باقی می ماند .

دکتر ماریو اهلرز (Mario Ehlers) سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با تاثیر داروی فوق الذکر بر بیماری دیابت اعلام کرد : " این نخستین بار است که پژوهشگران از طریق گلوکومتر (glucometers) به اندازه گیری میزان هیپوگلیسمی (hypoglycemia) پرداخته اند که اثر آن در تمام بیماران  به صورت کاهش رویدادهای مهم هیپوگلیسمی در مداخلات داخلی نمایش داده می شود . "

دکتر اهلرز در ادامه توضیحاتش می افزاید : " این مساله بسیار با اهمیت است  چرا که نوسان در میزان قند خون از عوارض شایع و جدی در بیماری های دیابت به حساب می آید . "

بر اساس گزارش های پژوهشگران ، هنگامی که بیمارهای دیابت در افراد به موقع و زودهنگام تشخیص داده شود ، داروی Alefacept می تواند مانع از عملکرد سلول های T مخرب شود بدون اینکه بر دیگر انواع سلول های T مفید تاثیر گذارد .

لازم به توضیح است که در دیابت نوع یک ، بدن افراد مبتلا قادر به تولید انسولین کافی نیست . در این نوع از دیابت تخریب سلولی در سلول های بتا در پانکراس یا همان لوزالمعده اتفاق می‌ افتد به نحوی که پانکراس هیچ انسولینی ترشح نمی‌ کند و بدون هورمون انسولین گلوکز موجود در غذا به انرژی تبدیل نمی شود . این بیماری ممکن است انسان را در هر سنی درگیر کند اما در کودکان و جوانان شایع ‌تر است .

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تحقیقات بالینی (Journal of Clinical Investigation) به چاپ رسیده و قابل دسترس است .


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: