کد خبر: ۷۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 26
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه شفيلد انگلستان با استفاده از امواج مافوق صوت موفق به درمان انواع زخم‌هاي پوستي و زخم بستر شدند

. به گزارش شفا آنلاین، در اين روش زخم را در معرض اشعه مافوق صوت کم شدت قرار مي‌دهند. نفوذ اشعه به داخل پوست سبب ارتعاش پوست و تحريک سلول‌ها مي‌شود و به زبان ساده، سلول‌ها از خواب بيدار مي‌شوند و فرايند ترميم تسريع مي‌شود. اين روش زمان ترميم زخم را به يک سوم کاهش مي‌دهد و بدون هيچ عارضه جانبي، مانع از عفونت محل زخم مي‌شود. عفونت يکي از مهم‌ترين دلايل عدم درمان انواع زخم و آسيب ديدگي پوست است.

مهم‌ترين کاربرد اين روش، درمان زخم بستر در بيماران و افراد مسن و زخم بيماران مبتلا به ديابت است. يک چهارم بيماران ديابتي به دليل بي‌حسي در ناحيه پاها و جريان خون ناکافي، به زخم مبتلا مي‌شوند که بدن را براي عفونت آماده مي‌کند. اين زخم‌ها بسيار دردناک هستند و مي‌توانند به قطع عضو منجر شوند. در اين گزارش آمده است که هرساله بيش از 200 هزار نفر در انگليس به انواع زخم مزمن مبتلا مي‌شوند و هزينه درمان اين افراد بيش از3/1 ميليارد پوند در سال است. با استفاده از اين روش مي‌توان انواع زخم را در کمترين زمان ممکن درمان کرد.
نتايج اين تحقيقات در نشريه Investigative Dermatology منتشر شده است.

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: