کد خبر: ۷۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 25
شفاآنلاین:تغذیه>درمان>طبق يافته اخير محققان، ماه غذايي موجود در سير عامل محافظت از مغز در مقابل پيري و بيماري است.
به گزارش شفا آنلاین : محققان دانشگاه ميزوري آمريکا در يک مطالعه متوجه شدند که سير مي تواند به روش هاي بسياري موجب سالم نگاه داشتن انسان ها شود. به گفته اين محققان ماده موجود در سير مانع از بروز بيماري هاي عصب شناختي مرتبط با سن از جمله آلزايمر و پارکينسون مي شود.

 


در اين مطالعه محققان محور توجه خود را بر روي يک کربوهيدرات مشتق از سير موسوم به FruArg متمرکز کرده و نقش آن را در واکنش هاي محافظتي مورد بررسي قرار دادند.
محققان توانايي اين ماده غذايي را بر مهار و حتي برعکس کردن آسيب سلول مغزي ناشي از استرس هاي محيطي بررسي نمودند. استرس هاي محيطي مي تواند شامل روند پيري، سيگار کشيدن، آلودگي هوا، آسيب مغزي و يا مصرف بيش از حد الکل باشد.

 


نتايج اين مطالعه نشان داد که سير نه تنها روند پيري را کند مي کند بلکه مي تواند از ابتلا به بيماري هاي عصبي مرتبط با افزايش سن مانند آلزايمر و پارکينسون پيشگيري کند. محققان دانشگاه ميزوري متوجه شدند که وجود اين کربوهيدرات در سير عامل اين فوايد است.

 


«زوزانگ گو»، استاديار پاتولوژي و آناتومي دانشکده پزشکي ميزوري و سرپرست تيم مطالعه، در اين باره مي گويد: «سير يکي از مکمل هاي غذايي پرمصرف است.»


بيشتر مردم سير را به دليل برخورداري از مولفه هاي محتوي سولفور که منبع خوبي از آنتي اکسيدان است، يک ماده غذايي مفيد مي دانند. محققان قصد دارند در آينده اثرات FruArg را بر ساير سلول هاي بدن که با ابتلا به بيماري هايي مانند بيماري قلبي، ديابت و سرطان مرتبط هستند، مطالعه کنند.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: