کد خبر: ۷۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 24
شفا آنلاین>سلامت>آهن عنصری ضروری برای تمام افراد از بدو تولد تا سنین میانسالی است که کمبود آن موجب ایجاد مشکلاتی برای افراد می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،پیام فرحبخش متخصص تغذیه  اظهار داشت: آهن از عناصر ضروری برای تمام افراد از بدو تولد تا سنین میانسالی است که کمبود آن در سنین رشد مثل دوران شیر خوارگی، بلوغ و سنین نوجوانی بسیار شایع است. 

وی افزود: علائم کمبود آهن عبارتند از ضعف، بی‌حالی، خستگی احساس خواب‌آلودگی،‌عدم تمرکز و توجه، افت فشار خون و عدم توانایی انجام کارهای روزمره است. 

این متخصص تغذیه گفت: علت اینکه فقر آهن با اختلال یادگیری و تمرکز مرتبط است این است که آهن به عنوان جزو ضروری هموگلوبین و گلبولهای قرمز مطرح است و وظیفه‌ی گلبولهای قرمز حمل اکسیژن به کلیه سلولهای بدن از جمله سلولهای مغزی است، بنابراین افرادی که کمبود آهن دارند به طبع گلبولهای قرمز کمتری دارند و حمل اکسیژن، به سلول‌های مغزی به خوبی صورت نمی‌گیرد که می‌تواند منجر به اختلالات یادگیری و حافظه در فرد می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: بهترین منابع آهن در جگر گوساله، گوشت قرمز، حبوبات مانند لوبیا و سبزیجات مثل اسفناج و جعفری است اما در صورتیکه کمبود آهن جدی باشد حتما از مکمل‌های آهن که بصورت قرص و شربت در بازار موجود است، تحت نظر پزشک و یا متخصص تغذیه مصرف شود. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: