کد خبر: ۷۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 24
شفا آنلاین>سلامت>ديروز خبری مبنی بر اين كه اصغر پیرزاده سرطان‌شناس و متخصص انکولوژی مورد سوء‌قصد یکی از همراهان بیمار قرار گرفت و جان خود را از دست داد در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت .
به گزارش شفا آنلاین،ديروز دکتر اصغر پیرزاده، یکی از پزشکان سرشناس اردبیل به ضرب چاقو مجروح شد ولی تلاش ها برای نجات جانش بی ثمر ماند و در نهایت جان باخت.               



جزئیات قتل پزشک اردبیلی هنوز مشخص نیست
فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبيل ميگويد: در منزلی که مرحوم پیرزاده برای سرکشی به یکی از بیماران خود مراجعه کرده بود، این اتفاق افتاده و متأسفانه این پزشک با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

وی تصريح كرد: بعد از ضربات چاقویی که به پیرزاده وارد شده از همان منزل که پزشک برای معاینه بیمار مراجعه کرده بود با 115 تماس برقرار شده تا به اورژانس اطلاع داده شود که به محض انتقال پزشک به بیمارستان بر اثر ضربات چاقو دار فانی را وداع گفته است و اطلاعات ما در اين خصوص  در همين حد است.

پور فيضی گفت: وزیر بهداشت از بنده خواسته این موضوع را کامل پیگیری کرده و با همکاری دستگاه قضا مسببان این جنایت به سزای اعمالشان برسند.


قاتل پزشک سرطان‌شناس، ‌دانشجو است‌
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:‌ قاتل پزشک سرطان‌شناس اردبیل پسر دانشجوی 23 ساله‌ای است که دستگیر شده و مراحل بازجویی در حال انجام است.

ناصر عتباتی ميگويد: مسئله قتل پزشک اردبیلی مربوط به رابطه پزشک و بیمار نیست بلکه قاتل دانشجوی پسر 23 ساله‌ای است که به خاطر ارتباط نزدیک با این پزشک با دعوت از او در منزلش درگیر شدند که این جوان 23 ساله پزشک را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

وی تصریح کرد: دادستان مسئولیت پیگیری این پرونده را عهده‌دار است و در روزهای آینده جزئیات بیشتری از علل و عوامل این قتل را بیان می‌کند اما برای روشن شدن اذهان مردم باید اعلام کنیم که بین این دانشجوی پسر و پزشک سرطان‌شناس اردبیلی ارتباط دوستانه‌ای برقرار بوده و صبح امروز در مراجعه این پزشک به منزل این پسر دانشجو چه اتفاقاتی رخ داده باید مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مردم نباید به شایعات توجه کنند چراکه این اتفاق ناگوار به دنبال رابطه دوستانه دانشجو و پزشک اتفاق افتاده و معلوم نیست هنوز علت این حادثه چه بوده است.

رسیدگی سریع به پرونده قتل پزشک اردبیلی
به دنبال قتل پزشک متخصص اردبیلی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از مسئولان امنیتی، قضایی، پلیس و استاندار اردبیل خواست تا هر چه سریع‌تر مقصران این حادثه را به سزای اعمالشان برسانند.

به گزارش شفا آنلاین ،در نامه‌ای که علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی خطاب به استاندار اردبیل، دادستان کشور و فرمانده نیروی انتظامی نوشته است، اعلام کرد: روز گذشته  یکی از همکاران خدوم جامعه پزشکی کشور در اردبیل به قتل رسید که ضرب و جرح فجیع و قتل ناجوانمردانه این پزشک فوق تخصص و عضو هیئت علمی دانشگاه که مورد وثوق ویژه جامعه پزشکی اردبیل و مردم منطقه بوده جامعه پزشکی و دانشگاهی اردبیل و کشور را در اندوهی عمیق فرو برده و عواطف مردم را جریحه‌دار کرده است.

در این نامه زالی اضافه کرده است: با توجه به موضوع التهاب، نگرانی و کدورت خاطر جامعه پزشکی استان و با توجه به اهمیت و حساسیت این مسئله انتظار می‌رود در اسرع وقت به این موضوع و پرونده به صورت ویژه رسیدگی شده و نتایج به دست آمده در جهت تنویر افکار عمومی درست و شفاف اطلاع‌رسانی شود.

در این نامه تأمین امنیت شغلی جامعه پزشکی ضرورتی اساسی برای ارائه خدمات مطلوب و بهینه در عرصه سلامت یاد شده و وارد کردن هر خدشه‌ای به چنین جایگاه مهمی به شدت محکوم و این کار نیازمند انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است که امیدواریم با اقدام به موقع و عملی در برخورد قاطع با عوامل این حادثه دلخراش مسببان آن به سزای اعمالشان برسند.

 سازمان نظام پزشکی استان اردبیل نیز در جدیدترین اظهارنظر و بیانیه خود از مسئولان انتظامی و قضایی در استان اردبیل خواسته‌اند تا با رسیدگی سریع به این پرونده قتل ابعاد مختلف  آن را به صورت شفاف مطرح کنند تا جلوی برخی از گمانه‌زنی‌ها و ابهامات و اتهامات وارده و فضاسازی‌های کاذب احتمالی گرفته شود.

گروهي از وزارت بهداشت حادثه را بررسی می‌کند
رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه: اقدامات قضایی توسط دستگاه قضایی با جدیت در این خصوص در حال انجام است گفت: تیمی از وزارت بهداشت نیز برای بررسی این حادثه به اردبیل می آیند.

از سوی دیگر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت نیز با ابراز تاسف از این حادثه اعلام کرد: موضوع فوت پزشک متعهد اردبیلی را با دستور شخص وزیر بهداشت از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده این پزشک اردبیلی به ویژه برادر وی (ریاست دانشکده پزشکی اردبیل ) و مردم این استان اعلام کرد: وزارت بهداشت تا روشن شدن کامل ابعاد حادثه، این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

حریرچی در پایان ضمن ابراز تاسف از این حادثه تلخ از جامعه پزشکی و رسانه ها درخواست کرد تا روشن شدن ابعاد موضوع از سوی مراجع ذیصلاح از هر گونه گمانه زنی پرهیز کنند.

اين حادثه ناگوار، موجب شده که وزیر بهداشت برای بررسی اوضاع از نزدیک، راهی محل وقوع جنایت شود.

فرهاد پورفرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این باره گفته به دنبال قتل اين پزشک متخصص اردبیلی، وزیر بهداشت تصمیم گرفته که به این استان سفر کند.

فتنی است، دکتر پیرزاده علاوه بر درمان بیماران، با درجه استادیاری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تدریس مشغول بود و به جهت فعالیت های پژوهشی زیاد، از جمله پزشکان سرشناس این استان به شمار می‌آمده است.

بدین ترتیب قاتل کم و سال دستگیر شده و انگیزه وی از این جنایت تاسف بار در حال بررسی است و شنیده ها حکایت از آن دارد که احتمالا روز شنبه پزشکان این شهر در اعتراض به خشونتی که این پزشک فوق تخصص انکولوژی با آن مواجه شده و بدرود حیات گفته، مطب های خود را تعطیل نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: