کد خبر: ۷۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 24
شفا آنلاین>سلامت>رییس دادگاه بدوی نظام پزشکی با اشاره به تأثیر پیگیری‌های وزارت بهداشت در میزان قاچاق دارو گفت: علاوه بر میزان قاچاق دارو، مقدار فروش داروهای قاچاق نیز کاهش پیدا کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،ایرج خسرونیا، رییس دادگاه بدوی نظام پزشکی با اشاره به داروهای تبلیغ شده در ماهواره اظهار کرد: این داروها از ترکیه، کویت و دبی به کشور وارد می‌شود و درصد زیادی از داروهای تبلیغ شده در ماهواره جزو داروهای تاریخ مصرف گذشته و تقلبی هستند. 

وی در خصوص داروهای قاچاق افزود: هم‌اکنون با توجه به پیگیری‌هایی که وزارت بهداشت، درمان پزشکی در خصوص داروهای قاچاق انجام می‌دهد، هم‌اکنون میزان قاچاق دارو و فروش داروهای قاچاق کاهش پیدا کرده است، هر چند امکان دارد این داروها در برخی داروخانه‌ها وجود داشته باشد.
 
رییس دادگاه بدوی نظام پزشکی ادامه داد: هم‌اکنون شاهد هستیم که داروهای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته‌ای که جزو داروهای قاچاق هستند در مقابل داروخانه‌ها و خیابان به مردم فروخته می‌شود. 

خسرونیا تصریح کرد: در صورتی که افراد معمولی به قاچاق دارو اقدام کنند توسط دادگاه جرائم پزشکی به تخلف آن‌ها رسیدگی خواهد شد، اما این مسئله در مورد پزشکان توسط سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد، این پزشکان یا داروسازان از 3 ماه تا یک سال از طبابت محروم می‌شوند. 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: