کد خبر: ۷۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 22
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>التهاب ملتحمه یا قرمزی چشم، ورم بافت نازک و روشن که بر روی بخش سفید چشم و سطح داخلی پلک است می باشد.

 

به گزارش شفا آنلاین : گاهی اوقات غشاء نازک و شفافی که چشم ها را می پوشاند و پلک ها روی آن می لغزند (ملتحمه چشم) ملتهب می شود. این عارضه ممکن است به دلایل عفونی یا غیر عفونی رخ دهد. نوزادان ممکن است در اثر عفونت با میکروب هایی که به صورت عادی در مجرای زایمان وجود دارند دچار التهاب ملتحمه چشم شوند. در موارد نادری نیز عفونت از مادر مبتلا به سوزاک، تبخال نواحی تناسلی یا آلوده به کلامیدیا به کودک منتقل می شود. در کودکان دیگر علت التهاب ملتحمه چشم ممکن است یکی از علایم تب یونجه یا رینیت حساسیتی نیز باشد. این بیماری به راحتی می تواند از فردی به فرد دیگر انتقال یابد. عفونت معمولا ابتدا در یک چشم ایجاد می شود و سپس به چشم دیگر سرایت می کند.


 

علایم این بیماری ممکن است در یکی از چشم ها و یا هر دو مشاهده شود. علایم این عارضه بر حسب علت وقوع آن می تواند متفاوت باشد:

علایم ورم ملتحمه میکروبی
قرمز شدن سفیدی چشم
تورم پلک ها


وجود ترشح چرکی زرد مایل به سبز در چشم ها به خصوص به هنگام صبح، به دلیل میزان زیاد ترشح مژه ها و پلک ها به هم می چسبند، در حدی که ممکن است کودک نتواند صبح پلک های خود را باز کند.


خارش شدید چشم، خاراندن سبب می شود که چشم بیشتر تورم کند.
علایم ورم ملتحمه ویروسی
قرمز مختصر چشم ها و آبکی شدن آن ها
بروز علایم سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، عطسه و سرفه

گاهی بزرگ شدن غدد لنفاوی جلوی گوش

علایم ورم ملتحمه آلرژیک
خارش شدید چشم
قرمزی چشم
آبریزش چشم ها
آبریزش زیاد از حد بینی و عطسه مکرر
تورم پلک ها

ترشح شفاف از چشم که چسبنده نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: