کد خبر: ۷۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 23
شفا آنلاین>سلامت>طبق تحقيق «پذيرش پزشک خانواده»، 17درصد از انگليسي‌هايي که موفق مي‌شوند، نوبت ويزيت بگيرند، يک هفته يا بيشتر منتظر مي‌مانند تا ويزيت شوند.

به گزارش شفا آنلاین،به استناد اين تحقيق، بيش از يک‌چهارم مردم انگليس نمي‌توانند با پزشک خانواده ملاقات کنند يا بايد يک هفته يا بيشتر منتظر بمانند تا بتوانند دوباره با کسي که دفعه قبل آنها را ويزيت کرده است، صحبت کنند.

اين تحقيق که در روز پنجشنبه منتشر شد، با بررسي 858381 نفر از مردم انگليس با اين نتيجه دست يافت که ازهر ده نفر، بيش از يک نفر نمي‌توانند با پزشک خانواده يا پرستار ملاقات کنند.

17درصد از کساني که موفق به ويزيت شده بودند، يک هفته يا بيشتر منتظر بودند تا بتوانند با يک نفر صحبت يا ملاقات کنند که اين برابر با 15 درصد افرادي است که پاسخي دريافت کرده بودند.

درصورتي‌که اين آمار با جمعيت کل کشور انگليس مقايسه شود، نتيجه اين مي‌شود که 14 ميليون از مردم يا موفق به ملاقات نشده‌اند يا بيش از يک هفته منتظر مانده‌اند. اين تعداد يک‌ميليون بيشتر از آمار ماه جولاي سال گذشته است.

«نيروي انساني» مدعي است، مسئولين اثبات کرده‌اند که نظام سلامت ملي انگليس( NHS) در حال افت است. اندي برنهم، وزير سايه (فردي که در حزب رقيب قرار بوده در صورت آوردن رأي، همين سمت را داشته باشد) سلامت انگليس مي‌گويد: «احزاب محافظه‌کار ملاقات با پزشکان خانواده را دشوارتر کرده‌اند. اين موضوع که مردم بايد براي پذيرش روزها و هفته‌ها منتظر بمانند، باعث شده تا روحيه کارکنان به‌شدت کاهش پيدا‌کند و خدمات بيش‌ازاندازه پزشکان خانواده ما الان در شرايط بحراني به سر مي‌برد. مراقبت‌هاي اوليه سلامت را قطع و قانون پذيرش پزشکان خانواده در 48 ساعت را لغو کرد.»

علي‌رغم مسئله انتظار بيماران، 85درصد بيماران، به‌طورکلي تجربه ملاقات با پزشکان را خوب ارزيابي کرده‌اند.اين تجربه که شامل پذيرش و تسهيلات خدمات‌دهي پزشکان مي‌شود، توسط سه‌چهارم بيماران خوب ارزيابي‌شده است. بااين‌وجود، ميزان مثبت بودن نظرات مردم نسبت به 3 سال گذشته، کاهش داشته است.

وزارت بهداشت و سلامت انگليس با توجه به ميزان رضايت افراد در تلاش است تا تمام مردم را مطمئن کند که مي‌توانند با پزشکان عمومي خود ملاقات داشته باشند.

سخنگوي اين سازمان مي‌گويد: «اين خيلي خوب است که اکثر مردم از پزشکان خود رضايت دارند، ولي مي‌دانيم که بيماران به خاطر زندگي‌هاي پرمشغله‌شان تمايل دارند پزشکان خود را بعد از ساعات اداري يا در تعطيلات آخر هفته ملاقات کنند.» از ماه مارس آينده بالغ‌بر 18 ميليون از مردم انگليس مي‌توانند پزشکان خود را در طول ايام هفته از 8 صبح تا 8 شب ملاقات کنند. اميدواريم که عمل جراحي به 2500 خدمات ديگري که خارج از ساعت اداري ارائه مي‌شوند، اضافه شود.»

به گفته دولت انگليس افزايش ساعات کاري پزشکان خانواده، مي‌تواند باعث کاهش فشار بر مراکز اورژانسي شود. طبق اين تحقيق از هر دو نفر بيماري که قادر به ملاقات با پزشک نشده‌اند، يک نفر به مراکز اورژانس يا درمانگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

جري هانت، وزير سلامت انگليس، متعهد شده است که 5هزار نفر نيروي پزشکي را تا سال 2020 استخدام کند تا در 8500 مراکز پزشکي و جراحي موجود در کشور مشغول به کار شوند. اين کار به‌منظور توانمندسازي سازمان صورت مي‌گيرد تا بتواند خدمات مراقبت‌هاي اوليه سلامت را با توجه به افزايش جمعيت مسن کشور، بهبود بخشد.

دکتر مورين بارکر، رئيس دانشگاه پزشکي انگليس، مي‌گويد: «در سرتاسر انگليس، ما بيش از همه در تلاشيم تا نيازهاي جمعيت روبه‌رشد و مسن کشورمان را برطرف سازيم. انتظارهاي طولاني‌مدت بيماران مسئله‌ ناراحت‌کننده است. سطح توقعي که در جامعه ايجاد شده است، با تعداد پزشکان و ميزان خدمات‌دهي آنها مطابقت ندارد. «ما بايد همه باهم تلاش کنيم تا هر آنچه مقدور است براي استخدام، نگهداري و بازگرداندن پزشکان انجام دهيم تا بتوانيم نيروي کار مناسب براي خدمات‌دهي به بيماران را فراهم سازيم. سطح بالاي خدمات‌دهي، رضايت مردم را به همراه خواهد داشت.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: