کد خبر: ۷۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 20
شفاآنلاین :سلامت >تغذیه >نتایج یک مطالعه نشان می دهد که فرصت بازگشت به وزن عادی بعد از چاق شدن در مردان یک در 210 نفر و در زنان یک در 124 نفر در سال است.

به گزارش شفاآنلاین از پایگاه اینترنتی هلث، بر اساس نتایج یک مطالعه که توسط محققان کالج کینگ در لندن انجام شده، احتمال بازگشت به وزن عادی در افراد مبتلا به چاقی شدید بازهم ضعیف تر از میزان ذکر شده است.

به گفته محققان، راهکارهای فعلی برای کمک به بیماران چاق موفق نیستند.

دکتر آلیسون فیلد محقق ارشد این مطالعه می گوید: گزینه های اصلی درمانی که به افراد چاق در انگلیس ارائه می شود ، برای اکثریت این افراد موثر نیست.

وی تاکید می کند که لازم است محور توجه درمان ها بر متوقف کردن کسب وزن اضافی و حفظ مقدار وزنی کم شده، تمرکز داشته باشد.

محققان همچنین می گویند: راهکارهای فعلی که بر کاهش کالری و افزایش فعالیت فیزیکی تمرکز دارند برای بیشتر بیماران به منظور کاهش وزن و حفظ مقدار وزنی که کم کرده اند، عملی نیست.

محققان براین باورند: بیشترین فرصت برای مبارزه با همه گیری چاقی در سیاست های بهداشت عمومی نهفته است تا از بروز مرحله اول چاقی جلوگیری شود.

در این تحقیق 278 هزار و 982 مرد و زن در فاصله زمانی میان سال های 2004 و 2014 با استفاده از سوابق الکترونیکی سلامت مورد پیگیری قرار گرفتند.

این مطالعه شامل افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند، نمی شد.

در طول این مطالعه هزار و 283 مرد و دو هزار و 245 زن به وزن عادی بازگشتند.

اما در افراد چاق که شاخص جرم بدنی 30 تا 35 داشتند، احتمال لاغر شدن در سال کاهش یافت و به یک در 210 نفر در مردان و یک در 124 نفر در زنان رسید.

این احتمال به یک در هزار و 290 مرد و یک در 677 زن مبتلا به چاقی شدید (شاخص جرم بدنی 40 تا 45) کاهش یافت.

این تحقیق در مجله آمریکایی Public Health منتشر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: