کد خبر: ۷۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 19
شفاآنلاين:سلامت>تندرستی-داور بین المللی بدنسازی و تناسب اندام، توصیه‌های جلوگیری از آسیب‌های ورزشی برای پس از ماه رمضان را تشریح کرد.

به گزارششفاآنلاین،اکبر خزایی در خصوص جلوگیری از آسیب‌های ورزشی پس از ماه رمضان اظهار کرد:در ماه رمضان به دلیل روزه گرفتن تمرینات ورزشی با شدت پایین انجام می‌شود یا این تمرینات قطع می‌شوند که معمولاً پس از این ماه برخی ورزشکاران مبتدی یکباره به سراغ تمرینات با شدت بالا می‌روند تا جبران افت این ماه را کنند که معمولاً با آسیب‌های ورزشی روبرو می‌شوند.

این کارشناس علوم ورزشی عنوان کرد: پیشنهاد میشود 2 هفته اول آغاز تمرینات با شدت حداکثر 50 درصد تمرینات از سر گرفته شوند و پس از این 2 هفته به‌صورت تدریجی شدت تمرینات بالا بروند تا از آسیب جلوگیری شود

خزایی افزود: ماه رمضان از اذان صبح تا مغرب حدود 17 ساعت بود که این مدت زمان باعث کُند شدن متابولیسم بدن می‌شد، بنابراین پس از این ماه نیز بدن مستعد ذخیره چربی می‌شود که بهترین روش دوری از مصرف چربی‌ها، قند، شکر و فرآورده‌های اینچنین است و نکته حائز اهمیت افزایش تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم آن است.

این داور بین المللی بدنسازی و تناسب اندام در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در بین وعده‌های غذایی مصرف میوه و سبزیجات خام و تازه نیز بسیار ضروری است.



تسنیم



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: