کد خبر: ۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 19
شفاآنلاين:جامعه پزشکی>دارو و درمان-رییس انجمن داروسازان تهران با تاکید بر اینکه ایجاد "داروخانه‌های سنتی" محکوم به شکست است، گفت: انجمن داروسازان با تخصیص قسمتی از داروخانه‌ها به داروهای سنتی و گیاهی مشکلی ندارد.

به گزارششفاآنلاین،دکتر جلیل سعیدلو  در خصوص عرضه داروهای گیاهی و سنتی در داروخانه‌ها، به این صورت که این داروها در قفسه‌های جداگانه و با بسته‌بندی مشخص قرار گیرند، گفت: در انجمن داروسازان برای عرضه هر نوع دارویی چه طب سنتی، چه گیاهی و چه طب مدرن فقط یک واحد را به رسمیت می‌شناسیم و قانون هم فقط یک واحد را به رسمیت شناخته است. به جز آن موازی‌سازی و ایجاد مراکزی که بخواهند در کنار داروخانه این کار را انجام دهند، به دلایل عدیده محکوم به شکست است و اجرایی نخواهد بود.

موافقت انجمن داروسازان با عرضه داروهای سنتی در داروخانه‌ها

سعیدلو تاکید کرد: جایگاه دارو با هر عنوان و بار هر شکل و منشایی در داروخانه است. حال یک داروخانه می‌تواند فضای بزر‌گ‌تری را ایجاد و قسمتی از این داروها را در آن فضا به همراه یک فرد آموزش دیده در اختیار بیماران قرار دهد. اما اگر ما داروخانه‌هایی با عنوان مراکز سلامت و ... ایجاد کنیم، مشکلی پیش می‌آید که در حال حاضر در عطاری‌ها پیش آمده و آن غیرقابل کنترل بودن آنهاست.

وی همچنین گفت: داروخانه‌ها نظام‌مند بوده و با مجوز وزارت بهداشت تاسیس می‌شوند، موارد قانونی زیادی دارند و در قانون به آنها اشاره شده است. بنابراین انجمن داروسازان موازی‌سازی در این زمینه را به هیچ عنوان به صلاح مجموعه نمی‌داند اما با این موضوع که در داروخانه‌ها قسمتی به داروهای سنتی و گیاهی اختصاص یابد مشکلی نداریم و داروخانه‌هایی که فضای کافی دارند می‌توانند بخشی از آن را به این کار اختصاص دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: