کد خبر: ۶۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۴ - 2015July 17
شفاآنلاین :اجتماعی >معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه یکی از مشکلات کشور فراوانی انواع بازنشستگی است که این موضوع مشکلاتی را نیز برای افرادی که می خواهند بازنشسته شوند به وجود می آورد.

به گزارش شفاآنلاین، محمدحسن زدا عصر پنجشنبه در برنامه زنده مشاوره از شبکه آموزش به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود: یکی از این قوانین مربوط به حوزه بازنشستگی 35 سال سابقه کار است که نیاز به شرط سنی ندارد و در موردی دیگر نیز مردان با 50 سال سن و 30 سال سابقه کاری که می توانند با حقوق یک ماه بازنشسته شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر موارد بازنشستگی 60 سال سن با 10 سال سابقه پرداخت بیمه است که در این زمینه نیز فرد بازنشسته حقوق 10 روز را دریافت می کند.

زدا ادامه داد: همچنین در بخش مشاغل سخت و زیان آور نیز در صورتی که فرد سابقه پرداخت 20 سال متوالی حق بیمه یا 25 سال متناوب حق بیمه را داشته باشد، می تواند بدون شرایط سنی از مزایای بازنشستگی بهره مند شود.

وی خاطرنشان کرد: اما شرایط بازنشستگی در بانوان متفاوت تر است؛ به این گونه که برای خانم ها شرط سنی اگر وجود داشته باشد پنج سال کمتر از آقایان محاسبه می شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون خاصی برای بانوان وجود دارد که با 42 سال سن و 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه می توانند بازنشسته شوند.

زدا با بیان اینکه شرایط دیگری نیز برای بازنشستگی در کشور وجود دارد، گفت: به طور یقین می توان گفت که این فراوانی در انواع بازنشستگی به عنوان یک مشکل جدی در کشور محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: امسال طرحی وجود دارد که کارکنان دولت با 25 سال سابقه کار می توانند با 25 روز حقوق بازنشسته شوند.

** 40 درصد حوادث کشور مربوط به حوزه کارگری و بخش ساختمان است

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وجود یک میلیون و 700 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در کشور گفت: متاسفانه 40 درصد حوادث ناشی از کار در کشور مربوط به حوزه کارگری و بخش ساختمان است که کمتر به این موضوع توجه می شود.

وی ادامه داد: منابع ما برای تحت پوشش قرار دادن این افراد محدود است که امیدواریم با برنامه ریزی اساسی بتوانیم نسبت به وصول منابع بیشتر برای بیمه کردن کارگران ساختمانی اقدام کنیم.

زدا اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که حوادث این بخش جزیی نیست و عمدتا به مرگ یا قطع عضو منجر می شود.

** بیمه نشدن کارگران در کارگاهها خسارت بیشتری برای کارفرما به دنبال دارد

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه برخی از کارفرمایان، کارگران را بدون بیمه مشغول به کار می کنند، افزود: این موضوع بسیاری خطرناک است چرا که اگر منجر به مرگ کارگری بدون بیمه شود کارفرما می بایست هزینه ای دهها برابر بیمه به عنوان خسارت پرداخت کند.

وی با بیان اینکه این موضوع خسارت های سنگینی برای کارفرما بدنبال دارد، افزود: ما نمی خواهیم با این کارگاهها برخورد کنیم چرا که خودشان باید عواقب کار را پیش بینی کنند.

زدا همچنین در خصوص بیمه قالیبافان، مشاغل سخت و زیان آور، بیمه زنان خانه دار، پرداخت کمک هزینه بارداری به مدت 6 ماه و پرداخت بیمه بیکاری مطالبی را بیان کرد.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی با حدود 65 هزار کارمند در 520 شعبه به 40 میلیون نفر بیمه شده سازمان خدمات ارائه می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 13 میلیون و 500 هزار بیمه شده اصلی با افراد تحت تکفل به 35 میلیون نفر و دو میلیون و 790 هزار نفر مستمری بگیر با خانواده شان که به پنج میلیون نفر می رسند، از خدمات بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: