کد خبر: ۶۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 15
شفا آنلاين:سیاسی>عکس-«بنیامین نتانیاهو» این روزها با راه‌اندازی توئیتر فارسی و توئیت کردن مطالبی، خبرساز شده است. این بار هم او در نوشته‌‌هایش ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده. نوشته‌هایی که با غلط‌های املایی فراوانی همراه است.


Untitled.png

اولین توئیت با غلط املایی 

اولین متن او درباره لغو تحریم‌ها اینگونه نوشته شده است: «خامنه‌ای گفته است ایران باید فارق از توافق با آمریکا مبارزه کند، در حالی که روحانی تظاهرات ابراز تنفر را رهبری می‌کند.»

در مطالب بعدی‌ هم ایران را به ساخت بمب هسته‌ای متهم کرده است: «با ادامه‌ی نمایش سازشپذیری با ایران راه رسیدن ایران به بمب اتمی هموار شده و میلیارد ها دلار برای تروریسم و تهاجم در اختیارایشان قرار می‌گیرد.»

و بالاخره در پست سومش هم نوشته است: «صد ها میلیارد دلاری که به صندوق ایران واریز خواهد شد، برای تروریسم و تهاجم هزینه میشود، نه برای بیمارستان‌ها و مدارس است!»

این فعالیت شتابزده نتانیاهو در توئیتر از دید کاربران ایرانی مخفی نماند و آن‌ها پاسخ‌های جالبی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دادند. بیشتر این کاربران به تمسخر غلط‌های املایی نتانیاهو پرداختند: «اﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﮐﺎﻧﺖ ﺭﺳﻤﯿﻪ ﭼﺮا ﻭﺭﯾﻔﺎﯾﺪ ﻧﯿﺴﺖ؟ ﻏﻠﻂ ﺍﻣﻼﯾﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺩﯾﺪﻧﯿﻪ . . ﻓﺎﺭﻍ!»

کاربران ایرانی از خجالت نتانیاهو درآمدند

عده‌ای دیگر هم ماجرای نقاشی‌های آقای نخست‌وزیر را پیش کشیدند: «برو بابا من فکر کردم پیشرفت کردی و اینجا می‌خوای نقاشی ها جدیدت رو نشون بدی ، بی‌خیال همون شلوار جین رو بچسب»

عده‌ای هم با پیام‌هایشان نشان می‌دهند که به اندازه رهبرشان از رژیم صهیونیستی متنفر هستند: «آیت الله خامنه ای: اگرغلطی از اسراییل سربزند جمهوری اسلامی ایران تل آویو وحیفارابا خاک یکسان خواهد کرد. بفهم چی میگی نتانیاهو. نه تنها ابراز تنفر می‌کنیم، با هر سربازی که بخواد به ملّت مظلوم ظلم کنه مبارزه مسلحانه هم می‌کنیم.»

برخی دیگر هم به شوخی و طنز پیام‌هایی منتشر کرده‌اند: «آقایون خانوما من نمی‌خوام طرفداری این آقارو بکنم ولی حیف نیست اذیتش می‌کنید. ببنید چه نقاشی‌هایی می کشه. چه غلط املایی‌هایی داره»

برخی هم با بیان اینکه اگر اختلافی در کشور وجود داشته باشد به او و رژیم صهیونیستی ارتباطی ندارد، پیام‌هایی اینچنینی منتشر کرده‌اند: «دو تا پست گذاشتی تا می‌تونستی فحش خوردی. ما هر مشکل داخلی داشته باشیم تو دامن اسراییل قلابی نمیفتیم!»

یکی از کابران هم برای بهبود املای نتانیاهو دست به کار شده و به او مشق داده است: «فارغ، بغل، اشاعه، کارگزاری، سرمایه گذاری، قورباغه هر کدوم ۱۰۰ مرتبه نوشته شود!»



مجله مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: