کد خبر: ۶۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 15
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد:
شفاآنلاین :عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به این که به طور کلی مشخص نیست داروهای قاچاق از کدام کشورها وارد ایران می شوند،گفت: متاسفانه مجازات های کنونی برای قاچاقچیان دارووفروشندگان داروهای تقلبی کافی نیست.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر عبدالرضا مصری درآستانه برگزاری سمینارمبارزه باقاچاق دارووداروهای تقلبی اظهارکرد: این که داروهای قاچاق از کجا وارد می شوند چندان مشخص نیست اما این که در کجا تولید می شوند به طور عمده مشخص است .هرچندکه  بعضأ محل تولیدبرخی اقلام نیز مشخص نیست که آیا خارج از ایران است یا داخل کشور.


وی درباره عوارض ناشی از مصرف داروهای قاچاق تأکید کرد: متأسفانه  داروهای فاقد استاندارد و بدون تأیید سازمان غذا و داروونیزداروهای قاچاق به اندازه ای به مردم صدمه زده که عمده آنها در جریان عوارض و تبعات ناشی از مصرف چنین داروهایی هستند.


وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: به طور جدی ازمردم می خواهیم عمر، سلامتی و پول شان را صرف خرید داروهای به اصطلاح تک نسخه ای از ناصرخسرو نکنند؛ بلکه به مراکز تک نسخه ای وهلال احمرمراجعه کنند که از مبادی رسمی داروهای تک نسخه ای را تهیه می کنند.


مصری خاطرنشان کرد: به نظر من مجازات های فعلی برای قاچاق دارووتولید کنندگان داروهای تقلبی به هیچ عنوان کفایت نمی کند .زیرا اگر این قوانین کفایت می کرد نباید شاهد قاچاق وتوزیع داروهای تقلبی در کشور می بودیم.

وی تاکیدکرد: کسی که با سلامتی مردم بازی می کند باید با سلامتی اش بازی کرد این که جریمه اش کنیم، دو روز حبس و... هیچ اثری ندارد.
گفتنی است سمینار مبارزه با قاچاق دارو، صبح روز هشتم مرداد با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت سانوفی و با حضور ده‌ها تَن از متخصصین دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: