کد خبر: ۶۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۴ - 2015July 14
شفا آنلاین>سلامت>مصرف دخانيات در کشور ما همواره نگراني‌هايي را به همراه داشته‌است، به ويژه در شرايط فعلي که هم سن مصرف‌کنندگان کاهش پيدا کرده و هم زنان به آن تمايل بيشتري پيدا کرده‌اند
به گزارش شفا آنلاین، در اين زمينه راهکارهاي گوناگوني براي مقابله با آن در نظر گرفته شده‌است، از برچسب و يکسان‌سازي جعبه‌هاي سيگار تا برنامه‌هاي فرهنگي.

 در اين راستا عابد فتاحي، عضو کميسيون بهداشت مجلس پيشنهاد جديدي مطرح کرد و گفت:«يکي از برنامه‌هايي که در زمينه‌ مصرف دخانيات مي‌توان در کشور به اجرا درآورد تلاش براي ارتقاي کيفيت اين مواد است. با توجه به اينکه در کشور کارخانه‌هاي توليد اين مواد وجود دارد و گرايش به سيگار هم متاسفانه در ميان جوانان روز به روز بيشتر مي‌شود بايد اين موضوع را مورد مداقه قرار دهيم.»

 وي در ادامه افزود:« نگاهي به شرايط موجود و آسيب‌هاي حاصل از آن بيانگر اين اتفاق است که در آينده بسياري بيماري‌ها به ويژه ابتلا به سرطان ريه با وجود ادامه چنين تمايل به مصرف سيگار افزايش مي‌يابد. براي اين کار شايد يکي از روش‌هاي قابل قبول نظارت بر کيفيت اين مواد دخاني باشد.» فتاحي با بيان اينکه به اگرچه مصرف دخانيات و دود ناشي از آن در هر حالتي به سيستم تنفسي آسيب مي‌رساند، تاکيد کرد:« اما مي‌توانيم برنامه‌اي براي کاهش آسيب‌ها در پي‌گيريم. شايد مهم‌ترين مسئله در اين ميان فرهنگسازي و نهادينه سازي مضرات مصرف دخانيات باشد اما همه اين برنامه‌ها، درازمدت است و در نتيجه طي يک يا دو سال نمي‌توانيم اميدي به اثرگذاري آن داشته‌باشيم.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: