کد خبر: ۶۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۴ - 2015July 14
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد :
شفاآنلاین:جامعه>خانواده>عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تشریح چگونگی رسیدن گره‌های زندگی زوجین به مرحله طلاق توافقی گفت: در این زمینه به مشاوره‌های حین ازدواج و زندگی زناشویی نیازمندیم.

به گزارش شفا آنلاین : لاله افتخاری با بیان اینکه باید روی موضوع کلی طلاق کار شود چرا که برخی از طلاق‌ها اصلاً موردی برای طلاق ندارند اظهار داشت: به همین دلیل در مجلس شورای اسلامی هم مشاوره قبل از ازدواج و هم مشاوره قبل از طلاق را اجباری کردیم.

وی با بیان اینکه به نظر بنده باید مشاوره‌هایی در حین زندگی زناشویی نیز باشد چرا که در برخی از این طلاق‌ها گره‌هایی بسیار شُل هستند و می‌شود آن را باز کرد تصریح کرد: اما اتفاقی که متأسفانه می‌افتد این است که رفتن زوجین به دادگاه‌ها و مطرح شدن موضوع طلاق توافقی این گره شل را در ابتدا محکم می‌کند و در ادامه به گره کور تبدیل می‌کند که نمی‌شود آن را باز کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اگر مشاوره‌های اسلامی توسط افراد پاک و متخصص انجام شود در بسیاری از موراد زوجین برمی‌گرداند و در این زمینه مشاوره‌های اقتصادی، مشاوره‌های درس زندگی، مشاوره‌های زناشویی و مشاوره‌های دیگر نیاز داریم.

افتخاری یادآور شد:‌ خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند باید فرزندانشان که از نظر اقتصادی شرایط ویژه‌ای دارند بیشترین آمار طلاق را داشته باشند در حالی که میزان طلاق در بین آنها زیر 3 درصد است و در سال‌های گذشته‌تر گفته می‌شد تقریباً طلاقی صورت نمی‌گیرد چون انتخاب‌ها با مشاوره‌های صحیح انجام می‌‌شود و قبل و حین و بعد از ازدواج این مشاوره‌ها صورت می‌گیرد و طلاق توافقی بین آنها اصلاً مفهومی ندارد که بخواهند توافق کنند و دادگاه هم بخواهد طی چند ساعت آنها را طلاق دهد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل هم فکر می‌کنیم هم قوه قضائیه هم روانشناسان و هم جامعه شناسان و هم مشاوران خانواده و زنان و حتی پزشکان متخصص باید تیمی را تشکیل دهند و در این مورد نظر دهند و ما هم در مجلس آمادگی داریم هر اقدامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب باشد را انجام دهیم.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: