کد خبر: ۶۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 15
شفا آنلاین>سلامت>اگرچه می‌توانید محصولات بهداشتی - آرایشی با منشاء گیاهی را تجربه کنیداما می‌توانید با نسخه‌های سنتی و ساده‌ای که در اختیارتان می‌گذاریم در آشپزخانه‌تان کرم گیاهی بسازید.
به گزارش شفا آنلاین،اگرچه می‌توانید محصولات بهداشتی - آرایشی با منشاء گیاهی را تجربه کنیداما می‌توانید با نسخه‌های سنتی و ساده‌ای که در اختیارتان می‌گذاریم در آشپزخانه‌تان کرم گیاهی بسازید.

خنده را روی صورت‌تان حك كنید

عصاره رازیانه اگرچه به‌صورت صنعتی در عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی وجود دارد اما شما در منزل نیز می‌توانید آن را تهیه كنید. تنها كافی است گیاه خشك شده رازیانه را از عطاری‌ها بخرید و سه قاشق غذاخوری از آن را با دو لیوان آب جوش دم كنید. پس از آنكه آب به جوش آمد و یك لیوان از آب این مخلوط باقی ماند حرارت را خاموش كرده و این مخلوط را از صافی بگذرانید سپس اجازه دهید كه عصاره به دست آمده از رازیانه خنك شود.

پارچه‌ای نخی و سفیدرنگ ‌بردارید و آن را با عصاره خیس كرده و روی صورت خود بكشید. 20دقیقه دراز بكشید و هرگاه لازم شد عصاره رازیانه را روی پارچه اسپری كنید. عصاره رازیانه كمك می‌كند پوستی جوان و بانشاط و بدون چروك داشته باشید.



با چین و چروک خداحافظی کنید

تقویت سلول‌های پوست و آبرسانی مناسب به آنها برای پیشگیری و درمان خشكی و چین و چروك عمیق پوست از مهم‌ترین توصیه‌هایی است كه متخصصان زیبایی و پوست به مراجعه‌كنندگان خود می‌كنند. برای استفاده از این ماسك كافی است یك خیار متوسط را بدون پوست رنده كنید و آن را با یك قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین تركیب كرده و به‌مدت 20 دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه این ماسك حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده كنید. كافی است پوست خیار را رنده كرده و با گلیسیرین مخلوط كنید.

برای پوست‌های خیلی خشك

اگر پوست خشك یا بسیار خشكی دارید، ماسك خیاری كه به شما آموزش دادیم را می‌توانید به‌مدت 10 شب تكرار كنید. با تكرار استفاده از این ماسك می‌توانید به اندازه كافی به پوست‌تان آبرسانی كنید و تا مدت‌ها از خشك شدن دوباره آن جلوگیری كنید.

اگر زیر 30 سال دارید، بخوانید

تمامی خانم‌هایی كه به‌تازگی 30 سالگی را پشت سر گذاشته‌اند بهتر است از لوسیون گوجه‌فرنگی برای حفظ لطافت پوست و پیشگیری از خشكی و چین و چروك زودرس استفاده كنند. بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان گوجه‌فرنگی را بهترین سبزی طبیعی برای جلوگیری از بروز چین و چروك در پوست صورت می‌دانند. برای تهیه لوسیون طبیعی نیاز به دو گوجه‌فرنگی دارید؛ یكی از آنها را رنده كرده و كنار بگذارید سپس دیگری را داخل خرد كن انداخته و به‌صورت مایع در‌آورید بعد آن را با یك قاشق غذاخوری آبلیموی تازه تركیب كرده و كنار بگذارید.

برای شروع كافی است به‌مدت 20 دقیقه گوجه‌فرنگی رنده شده را روی تمامی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را از روی صورت خود برداشته و یك دستمال نخی تمیز را درون مخلوط گوجه‌فرنگی و آبلیمو بیندازید و آن را به‌مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت‌تان قرار دهید و در محیطی آرام دراز بكشید سپس صورت‌تان را با آب نیم ولرم بشویید.

پوست‌تان را ماساژ دهید

ماساژ صورت با ماسك اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات و سلامت سلول‌های پوستی دارد. این ماسك از آن جهت كه با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز كمك می‌كند. برای تهیه این ماسك كافی است سه عدد برگ اسفناج را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به‌مدت سه تا پنج دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

این كار موجب می‌شود برگ‌ها نرم و لطیف شوند سپس برگ‌ها را به وسیله صافی از شیر جدا كرده و پس از سرد شدن روی صورت خود خمیر كنید. اجازه دهید این برگ‌ها به‌مدت 20 دقیقه روی صورت‌تان بماند. در این مدت می‌توانید خیلی آرام عضلات صورت‌تان را ماساژ دهید پس از پایان این مدت با كمك شیری كه از تهیه ماسك باقی مانده صورت‌تان را بشویید و اجازه دهید مدتی این شیر روی صورت‌تان بماند و سپس صورت‌تان را با آب خنك بشویید.

به پوست‌تان آب برسانید

خشكی پوست نیز از جمله عواملی است كه منجر به بروز چین و چروك در سطح پوست می‌شود. هرقدر میزان رطوبت پوست كمتر و میزان خشكی آن بیشتر باشد، چین و چروك‌های ریز و عمیق‌تری در پوست نمایان می‌شود. برای پیشگیری از بروز این چین و چروك‌ها بهترین راه استفاده روزانه از لوسیون گل و برگ ختمی است. برای تهیه این لوسیون كافی است 30 گرم از برگ و گل ختمی خشك شده را در دو لیوان آب بجوشانید و آن را صاف كنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاك كردن كرم‌ها و مواد آرایشی از صورت‌تان روی پوست‌تان بزنید. این لوسیون علاوه‌ بر آبرسانی به سطح پوست مانع از بروز چین و چروك در صورت می‌شود. شما می‌توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ كنید.

چروك‌ها را باز كنید

 یكی دیگر از روش‌های درمان چین و چروك‌های سطحی پوست استفاده از حمام گیاه دم‌اسب است. برای استفاده از این حمام می‌توانید سه لیوان از جوشانده گیاه دم‌اسب و آب را درون آب نیم ولرم وان بریزید و به‌مدت 20 دقیقه در این آب دراز بكشید. استفاده از این حمام گیاهی دوبار در هفته تاثیر زیادی در درمان چین و چروك‌های پوست و پیشگیری از پیری زودرس آن دارد. برای تهیه جوشانده گیاه دم‌اسب كافی است 200 گرم از این گیاه را با چهار لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا از این چهار لیوان تنها دو لیوان باقی بماند سپس این جوشانده را به آب وان اضافه كرده و حمام كنید.

10 سال جوان شوید

برای تهیه این لوسیون خانگی باید از گیاه دم‌اسب استفاده كنید. این گیاه را می‌توانید به‌راحتی از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی تهیه كنید. تهیه لوسیون با كمك این گیاه و استفاده روزانه از آن، بهترین دارو برای پیشگیری از بروز چین و چروك در سطح پوست است. این گیاه امروزه توسط بسیاری از كارخانه‌های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه لوسیون‌ها و كرم‌های درمان‌كننده چین و چروك استفاده می‌شود. برای شروع كافی است یك لیوان از جوشانده گیاه دم‌اسب را با یك استكان گلاب و دو قاشق غذاخوری سركه تركیب كنید و هر شب آن را با كمك پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بكشید.

 سیب سبز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: