کد خبر: ۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۴ - 2015July 13
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشورخبرداد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور با اشاره به این که قاچاق دارو همچنان درکشوروجوددارد گفت:این درحالی است که خوشبختانه میزان قاچاق دارو و ورود داروهای تقلبی به کشور نسبت به 2 سال اخیرکاهش یافته است.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر محمدمهدی قیامت درآستانه برگزاری سمینار مبارزه با قاچاق دارو درباره آمار قاچاق دارو در کشور اظهار کرد: در کشور ما متاسفانه آماردقیقی دراین باره وجود ندارد؛اما به طورقطع قاچاق دارو به ویژه در مورد داروهای زیبایی و لاغری همچنان وجود دارد اما خوشبختانه کنترل ها دراین زمینه نیز بهتر شده است.


معاون نظام پزشکی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: میزان قاچاق دارو نسبت به 2 سال اخیر به شدت کمتر شده اماازآنجاکه هنوز وجود دارد بنابراین باید راهکارهای نظارتی نیز تشدید شوند.

قیامت با اشاره به این که به نظر من مجازات دست اندرکاران قاچاق دارو باید بیشتر شود؛ افزود: در حقیقت قاچاق دارواز اسکله های غیر مجاز وارد کشور می شود که به طورقطع  باید نظارت ها بیشتروجدی ترشود.

به گفته وی داروهای قاچاق ازاقصی نقاط دنیا وارد کشور می شوند و بستگی به انصاف وارد کننده دارو دارد که داروها راازکدام کشوروبا چه مواد اولیه ای واردکند. اما اکثر داروهای قاچاق به صورت غیر مجاز و تاریخ گذشته هستند.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور با اشاره به این که مردم نباید فریب تبلیغات ماهواره ای را بخورند، بیان کرد: زیرابه عنوان یک پزشک که بارها نتایج مصرف این داروها ازسوی فریب خوردگان را دیده ام تاکید می نمایم در این تبلیغات فریبنده هیچ واقعیتی وجود ندارد و بیشتر آگهی دهندگان اعلام می کنند که داروها گیاهی و بدون عارضه اند.این درحالی است که در حقیقت آنها از ضعف اطلاعاتی مردم استفاده می کنند و این داروها را با تلفن های ناشناخته به مردم تحویل می دهند؛

دکترقیامت تاکیدکرد: واقعیت این است که هرجا دارو از مراجع غیرمجاز تهیه شود باید به وجود کیفیت  دارووعواقب آن نیز شک کرد.

گفتنی است سمینارمبارزه باقاچاق دارو،صبح روزهشتم مرداد باهمکاری سازمان غذاودارووشرکت سانوفی وباشرکت دهها تن ازمتخصین دارویی داخلی وسخنرانان خارجی درهتل اوین تهران برگزارمیشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: