کد خبر: ۶۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 12
شفاآنلاین :سلامت >تغذیه >سرپرست پژوهشگاه استاندارد گفت : بیشترین میزان جعل و تقلب نشان استاندارد مربوط به صنایع غذایی است.
 به گزارش شفاآنلاین، جهانبخش سنجابی شیرازی درنشست خبری افزود : بعد از گروه صنایع غذایی، گروه صنایع شیمی وصنایع برق و ساختمان بالاترین میزان جعل و تقلب نشان استاندارد را دارد. 

وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز پژوهشکده درسال جاری بر روی صنایع غذایی و تامین امنیت غذایی مردم است،گفت : درحوزه آرد اگرچه کنترل‌های لازم صورت می گیرد اما درمواردی در سطوح خرده فروشی دستکاری‌هایی مشاهده شده و اضافه کردن افزودنی‌های بالاتر از حد مجاز مانند جوهرقند می تواند بر کیفیت نان تاثیر داشته باشد.


سنجابی افزود : برای رسیدن به حداکثر کیفیت درنان مصرفی مردم طرح آمایش کیفیت نان را متناسب با مناطق مختلف جغرافیایی کشور در دستور کار داریم.


وی به سر و صداهای پیرامون روغن پالم اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه از روغن پالم که مخصوص سرخ کردنی است در تولید لبنیات استفاده شد ، گفت : استفاده از این روغن‌ها درمحصولاتی که مجاز به مصرف است ، میزان اسیدهای چرب ترانس ، وضعیت نگهداری این روغن‌ها و در نهایت سلامت مردم از دغدغه‌های سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو است که به ان توجه داریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: