کد خبر: ۶۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 11
شفاآنلاین:دکترایرج نجفی عضوهیات مدیره انجمن نفرولوژی کشورباارسال یادداشتی برای شفاآنلاین به تشریح مشکلات اساسی تعرفه های پزشکی و مسایل پیرامون دیالیزصفاقی پرداخته است.
به گزارش شفاآنلاین دراین یادداشت آمده است"
جناب استاد دکتر بهروز برومند پدر بر حق نفرولوژی ایران و از پیشکسوتان حرکت جامعه مدنی در طب کشور، بصورت شفاف واقعیات حاکم بر اوضاع اسفناک تعرفه ها در این رشته را به تصویر کشیده اند.
 
 حقیرنیز با توجه به موضوع مورد پیگیری خودم، رنجنامه و نوحه دیالیز صفاقی را باید در طول 20 سال گذشته خدمت همکاران و مردم شریف کشور ارائه دهم. تا مشخص شود که چقدر پزشکان واقعی در این مرز و بوم مورد استثمار و بهره کشی قرار گرفته اند، حالا نیز بجای دستتان درد نکند و جدا کردن سره از ناسره، افتاده اند به جان همین پزشکان شریف و زحمتکش مام وطن.


دیالیز صفاقی که امیدوارم اسمش بگوش آقایان خورده باشد که اگر خورده بود حداقل باید انرا در طرح خودشان، برای رفع مشکلات و کمبودهای تخت دیالیزلحاظ میکردند و نکردند و بخوبی حاکی از عقب ماندگی و بی اطلاعی مسئولین بهداشتی در این زمینه میباشد.

دیالیز صفاقی یکی از مهمترین و سودمندترین و غیروابسته ترین و ارزانترین روشهایی است که در یک کشور به پهناوری ایران بسیار میتواند کمبود بخش و تختهای همودیالیز را با کیفیت بالا جبران کند، دقیقا مشکلی که فعلا با آن روبرو هستیم.

عده ای از همین پزشکان سودجو و تاجر! برای رفع یک نقیصه مهم کشوری در مجموعه ارائه خدمات به بیماران با نارسایی انتهایی کلیه از بیست سال پیش با سعی و مرارت فراوان برای زنده کردن این مرده و برای آموزش این نابلد و برای فهماندن به این ... وارد معرکه شدند.

‫دکترایرج نجفی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

 ولی دریغ از یک دستت درد نکند، دریغ از یک کمک ومساعدت فنی و سیاست گذاری برای ارتقاء کمی وکیفی این روش در کشور و دریغ از عملیاتی کردن حتی یک تعرفه. پزشکانی با خلوص کامل در طول بیست سال متمادی فقط برای جبران عقب ماندگی کشور، فقط برای رضای عیال الله (بیماران دردمند ومحروم کلیوی) و فقط برای رضای خداوند تبارک وتعالی بدون دریافت تعرفه دولتی در بیمارستانهای دولتی و حتی مراکز آزاد و خصوصی، بدون هیچ چشم داشت مالی و معنوی با امید به اینکه وزارت متبوعشان دنبال احقاق حق آنها هست، مشغول خدمت بوده اند.

 این شاید در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتد که پرسنل یک ارگان دولتی بیست سال خدمت مجانی کنند و سازمان مربوطه آنان علی رغم صدها نشست و جلسه توجیهی دال بر اهمیت کار ارائه شده توسط این پرسنل، نه تنها هیچ کمکی برای عملیاتی شدن نهایی حقوق حقه انها نکند، بلکه انها را به بی اخلاقی و عدم رعایت شئون پزشکی نیز متهم بکند.


 براستی از این ظلم به کدامین مرجع کشوری باید شکایت برد. اگر نبود پیگیری شبانه روزی عده ای از همین دلسوختگان در طول سالهای متمادی ونشستهای متمادی در سطوح مختلف وزارتخانه و سازمانهای بیمه گرو آشنایی خصوصی انها با وزیر سابق بهداری این حداقل نیز( 80 هزار تومان برای یک ماه درمان، یک بیمار صفاقی ،برای مجموعه پزشک نفرولوژیست، پرستار دیالیز صفاقی و مرکز مربوطه) تا حالا تصویب نشده بود.


کاش همین رقم محیر العقول! را دو سال بعد از تصویب ان میپرداختند ولی دریغ از .....

 از خداوند متعال به برکت مداد علما که برتر از خون شهدا بنا بگفته پیامبر عظیم الشان اسلام میباشد در شب وروزهای مبارک این ایام درخواست تعقل و تدبر بیشتر را برای تمامی صاحب منصبان دارم. من الله توفیق و الیه تکلان

 ایرج نجفی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: