کد خبر: ۶۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 10
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دردهای مزمنی که بیش از سه ماه به طول انجامد باید مورد بررسی قرار بگیرند، گفت: درد میتواند منجر به اختلال در قدرت تصمیم گیری و حتی منجر به خودکشی افراد شود.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر آرمان احمدزاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیماری فیبرومیاگرا ( Fibromyalgia ) عمدتا با درد منتشر در نقاط مختلف بدن از جمله بالا و پایین کمر و نیز سمت راست و چپ کمر بروز می‌کند، گفت‌: دردهای مزمنی که بیش از سه ماه به طول انجامد و این دردها ماهیت ارگانیک نداشته باشند یعنی درگیری ارگانهای بدن مانند ابتلای به آرتروز  یا التهاب مفاصل  علت درد نباشد باید این بیماری مورد بررسی قرار گیر‌د.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی در این بیماری کنترل درد است که از افسردگی و غیبت طولانی از کار جلوگیری کنیم، افزود‌: درد میتواند منجر به اختلال در قدرت تصمیم گیری و حتی منجر به خودکشی افراد شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید به اینکه دولوکستین از جمله داروهای مناسب در این عرصه است، تصریح کرد‌: این دارو علاوه بر کنترل درد میتواند موجب کاهش و از بین رفتن ضعف و خستگی شود.

وی اظهار کرد‌: کنترل ضعف و خستگی با یک سری داروهایی است که واسطه‌های شیمیایی ضد درد را در مغز بالا می‌برد که در این زمینه دولوکستین داروی فعالی و بسیار کمک کننده است.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه دولوکستین افق خوبی را برای بیماران فیبرومیاگرا باز کرده است، ادامه داد: با توجه به اینکه دولوکستین خواب آلودگی کمتری ایجاد کرده و خستگی بیمار را نیز برطرف می‌کند و صرفا به دلیل اینکه تمام وجوه بیماری را غلبه می‌کند داروی مناسب‌تری است که بیمار مجبور نیست که چندین بار در روز دارو مصرف نماید و یک بار دولوکستین را مصرف می‌کند‌.

وی خاطرنشان کرد: موارد مصرف دولوکستین زیاد است که ضد افسردگی‌، شل کننده عضلات‌،  نوروپاتی یا درگیری اعصاب محیطی و... از جمله این موارد هستند و نیز بیماری فیبرومیاگرا که سندروم درد منتشر مزمن است که به عنوان یک بیماری مطرح است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: