کد خبر: ۶۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 09
شفا آنلاین>سلامت>عمل ترمیم دریچه میترال به‌روش کوردای مصنوعی استفاده از کوردای مصنوعی برای نخستین‌ بار در مازندران و در بیمارستان روحانی بابل با موفقیت انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین-رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی اظهار کرد: بیمار آقای 64 ساله با سابقه تنگی نفس شدید ناشی از نارسایی شدید دریچه میترال قلبی ناشی از پرولاپس لت قدامی دریچه میترال در بیمارستان بابل عمل ترمیم دریچه میترال با استفاده از کوردای مصنوعی (Artificial Chorda) بر روی وی انجام شد.

محمود صادقی با اشاره به اینکه این عمل با موفقیت انجام شد و در حال حاضر بیمار در شرایط خوب در بخش جراحی قلب زیر نظر است، افزود: این‌گونه بیماران در سال‌های  گذشته زیر عمل تعویض دریچه قرار می‌گرفتند که نتیجه آن به‌ خوبی نتیجه ترمیم نبود.

وی با بیان اینکه ترمیم دریچه قلب از پیشرفت‌های امروزه جراحی قلب در دنیا بوده که سبب بهبود کیفیت زندگی بیماران پس از عمل است، یادآور شد: مرکز جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل یکی از مراکز بزرگ در زمینه عمل‌های جراحی قلب و ترمیم دریچه میترال است که شاهد نتایج عمل بسیار خوبی در این مرکز بودیم.

رئیس بخش قلب بزرگ‌ترین بیمارستان شمال کشور نیز به انجام بیش از 450 مورد عمل‌ سنگین دریچه با موفقیت بالا در این مرکز خبر داد و گفت: این مرکز آماده پذیرش هرگونه بیماران است.

حمیدرضا وفایی ادامه داد: بیمارانی که دچار افتادگی دریچه هستند بهتر است که تحت پیگیری و درمان در مراحل اولیه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بخش قلب بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل در آستانه چهارمین سالگرد افتتاح خود قرار گرفته است، اظهار کرد: بیش از 2 هزار جراحی قلب طی این چهار سال در این مرکز انجام گرفت که بالا بودن چربی خون، استعمال دخانیات، فشار خون، بیماری دیابت و عدم تحرک مناسب و استرس روحی روانی مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

سرپرست تیم این جراحی قلب، 95 درصد جراحی قلب را موفقیت‌آمیز برشمرد و گفت: باید بیماران قلبی به بیماری خود به موقع اهمیت داده و مانع پیشرفت بیماری شوند، امروزه درمان‌های پیشرفته‌ای وجود دارد که بیماران قلبی با مراجعه به موقع به زندگی عادی برمی‌گردند پس ترس از پیگیری در بیماری قلبی نه تنها سبب آسیب جدی به قلب می‌شود بلکه ممکن است شانس درمان را از بیمار بگیرد.

وفایی گفت: میزان مرگ و میر ناشی از عمل‌های باز قلب در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل کمتر از استانداردهای جهانی بوده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: