کد خبر: ۶۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۴ - 2015July 09
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات اخیر نشان دهنده این موضوع است که در بسیاری از مناطق کشور، حدود نیمی از آسیب های ارتوپدی در کودکان ناشی از تصادفات است و اغلب این آسیب‌ها به ترتیب در ناحیه پاها و دست‌ها مشاهده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،امیر‌رضا حقانی جراح و فوق تخصص ارتوپدی  افزود: آسیب‌های مربوطه به ناحیه مچ دست، مچ پا، ران، زانو، لگن، کمر، ستون مهره‌ها، بازو، ساعد و شانه اصلی‌ترین آسیب‌های ارتوپدی هستند که در حدود 80 تا 90 درصد آسیب‌ها به ویژه در تصادفات، ضربات مستقیم، آسیب‌های شغلی و ورزشی مربوطه به این آسیب‌ها است.

وی با بیان اینکه در اغلب موارد آسیب مچ دست شایعترین نوع آسیب ارتوپدی است، تصریح کرد: آسیب‌های دست جزء شایعترین آسیب‌های بدن هستند و حدود یک سوم تروماها آسیب‌های اسکلتی و عضلانی را تشکیل می‌دهند و می‌توانند موجب ناتوانی و محرومیت دایمی از فعالیت مناسب و کار شوند.

حقانی با اشاره به اینکه تصادف از دلایل اصلی آسیب و شکستگی استخوان ناحیه پاها و دست‌ها است، تأکید کرد: تحقیقات اخیر نشان می دهند که در بسیاری از مناطق کشور، حدود نیمی از آسیب‌های ارتوپدی در کودکان ناشی از تصادفات است و اغلب این آسیب‌ها به ترتیب در ناحیه پاها و دست‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: کودکان در معرض آسیب‌های شدیدی در اثر تصادفات درون شهری و برون‌ شهری هستند که یکی از علل آن، عدم اطلاع‌ رسانی و آموزش کودکان و بزرگسالان در خصوص مقررات راهنمایی و رانندگی است.

حقانی با بیان اینکه کشور‌ها و جوامع تصادفات یکی از مهمترین دلایل شکستگی‌های استخوانی است، یاد‌‌آور شد: این نوع آسیب‌ها هم از جنبه مالی و هم از جنبه سلامتی انسان بسیار مهم و هزینه‌بر هستند و در برخی از کشورها تصادفات جزء یکی از دو یا سه عامل اصلی مرگ‌و‌میر و ناتوانی به حساب می‌‌آید.

وی خاطر‌نشان کرد: در ایران سالانه حدود 18 تا 20 هزار نفر جان خود را بر اثر تصادفات از دست می دهند و چندین برابر این آمار نیز مجروح می‌شوند و درصد بالایی از افراد مجروح، دچار ناتوانی‌های شدید و دائم شده و زندگی آنها به نوعی مختل می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: