کد خبر: ۶۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۴ - 2015July 17
جراح کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- جراح کلیه و مجاری ادراری هشدار داد: یکی از شایع ترین عوارض بیماری دیابت ناتوانی جنسی است که مشکلات زیادی را در روابط زناشویی نیز ایجاد می کند.

دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در پی ناتوانایی جنسی ،عروق در اعصاب آلت تناسلی آسیب می بیند. متأسفانه دیابت در اکثر ارگان های بدن نظیر کلیه؛ اعصاب؛ عروق و چشم ها نیز آثار سوء می گذارد.

وی ادامه داد: به طور معمول این ناتوانی در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک در سنین پائین نیز شروع می شود.بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می شود در وهله اول بیماری اشان را زیر نظر یک متخصص غدد کنترل کنند. زیرا کنترل بیماری دیابت موجب تأخیر در بروز ناتوانی جنسی نیز می شود.

به گفته عضو انجمن ارولوژی ایران، ناتوانایی جنسی یعنی قادرنبودن فرد برای دست یابی نعوظ به برای برقراری رابطه زناشویی؛ در چنین شرایطی فرد مجبور می شود که به پزشک مراجعه کند و روند آن به گونه ای است که بیماری توسط متخصص غدد بعد ارولوژیست و متخصص اعصاب و روان نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی همچنین افزود: اگر فردی دیابت را کنترل نکرده باشد پزشک مجبور است که داروهای موثر را با توجه به حال عمومی و سن بیمار برایش تجویز کند البته دربخشی از این بیماران امکان دارد که داروها نتیجه ایده آل ندهد. اما به هر صورت امکان دارد استفاده از وسایل فیزیکی موجود در کلینیک های تخصصی برای آنها تجویز شود که باز هم امکان دارد نتیجه درمان دلخواه بیمار نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: