کد خبر: ۶۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 11
متخصص پوست،مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- متخصص پوست، مو وزیبایی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و استقبال زیاد مردم از استخرها، عفونت های قارچی وپوستی در محیط های مرطوب آبی به راحتی قابل انتقال است.

دکتر سیمین صرافی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: این عفونت ها بیشتر در چین وچروک های بدن یا بین انگشتان دست و پا به صورت ضایعات قرمز رنگ همراه با جوش های ریز چرکی با خارش گسترش می یابند. البته این عفونت در واژن خانم ها همراه با خارش شدید و تغییر ترشحات دیده می شود.

وی اظهار کرد: بیماری دیگر به نام قارچ چندرنگی است اما نه به این معنی که از طریق آب استخر انتقال یابد بلکه شرایط مرطوب محیط های آبی می تواند رشد این قارچ را انتقال دهد که می تواند لک را از زرد کمرنگ تا نارنجی تا قهوه ای و گاهی قرمز و سفید رنگ در نواحی گردن، تنه و قسمت های بالای اندام ها مانند بازوها و ران ها نمایان کند.

قارچ کچلی های پوستی

به گفته صرافی نوع بعدی بیماری های ناشی ازاستخر عفونت قارچی، کچلی های پوستی است و بیشترین نواحی که درگیر می شوند بین انگشتان پا، کف پا و کشاله ران هستند. بین انگشتان پا به صورت پوسته ریزی؛ قرمزی و خارش شدید ظاهر می شود ولی در کف پا می تواند به صورت ضایعات قرمز رنگ پوسته دهنده و یا به صورت ضایعات تاولی همراه با خارش شدید باشد.

وی یادآور شد: بیماری های عفونی که از طریق آب استخرها انتقال می یابند محدود به پوست نیستند بلکه بیماری های گوارشی یا تنفسی هم امکان دارد که از طریق آب استخر انتقال یابد. از طرفی دیگر اسهال، اسهال خونی، وبا،حصبه،شبه حصبه و هپاتیت A مواردی هستند که امکان انتقال شان از آب استخرها نیز وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: