کد خبر: ۶۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۴ - 2015July 18
رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت گفت: سال گذشته به دلیل این که پیوند در بیمارستان های خصوصی و پیوند اتباع در ایران ممنوع شد افت مختصری در پیوند کلیه داشتیم اما خوشبختانه این مسئله با افزایش اهداء از مرگ مغزی جبران شد و امسال شاهد افزایش قابل توجه تعداد اهدا و پیوند در سه ماه اول سال جاری هستیم.

دکتر کتایون نجفی زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره پیوند عضو از خارجی به خارجی که در ایران ممنوع است؛ اظهار کرد: در واقع این تصمیمی است که در شورای عالی پیوند اعضا در وزارت بهداشت با کارشناسی ها و برگزاری جلسات متعددی گرفته شد تا فعلأ پیوند اتباع در ایران ممنوع شود.

وی ادامه داد: در واقع این موضوع مقداری با توریست درمانی فرق دارد برای نمونه یک نفر می آید سنگ کلیه اش را در ایران عمل می کند زیرا در کشور خودش این امکان را ندارد اما در مورد پیوند مسئله جا به جا شدن برای پیوند اعضا است که در دنیا به عنوان یک تخلف محسوب می شود و ما هم نمی خواهیم این تخلف را انجام دهیم.

‫دکترکتایون نجفی زاده‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل درست است که سلامت انسان ها خیلی اهمیت دارد اما ما این امر را جور دیگری جبران کردیم؛ یعنی متخصصین پیوند ایران مشغول تربیت نیروهای کشورهای اطراف هستند و خودشان هم پس از مراجعه به کشورهای اطراف به صورت حضوری آموزش و پیوند نیز انجام می دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: