کد خبر: ۶۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 06
شفا آنلاین>طب سنتی>دارو‌های گیاهی همانند دارو‌های شیمیایی عوارض دارد و نباید به طور خودسرانه مصرف شود.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه جوادی  درباره مصرف خودسرانه دارو‌های گیاهی گفت: برخی گیاهان ضرر آنچنانی ندارند ولی برخی گیاهان بسیار دوز بالایی دارند و اگر بدون تشخیص پزشک یا محقق طب سنتی باشد عوارض زیادی دارند.

این محقق طب سنتی ادامه داد: در طب سنتی؛ دارو‍‌های گیاهی بر اساس طبع و مزاج افراد که بلغمی، سوداوی، صفراوی، دموی هستند برای بیماران تجویز می‌شوند و یک عطار یا پزشک طب سنتی باید بداند که هر داروی گیاهی برای بیمار نباید تجویز شود و ابتدا باید مزاج بیمار تشخیص داده شود.

جوادی درباره درمان سرماخوردگی با گیاه آویشن گفت: برخی‌ها تا دچار سرماخوردگی می‌شوند خیلی سریع سراغ گیاه آویشن می‌روند در حالی که بیماری اگر مزاج بسیار گرمی دارد با خوردن آویشن بدنش دچار اختلال می‌شود و این بیمار نباید خودسرانه دمنوش آویشن مصرف کند.

وی درباره ماندگاری گیاهان دارویی گفت: به طور معمول گیاهان دارویی یک سال ماندگاری دارند و اگر از تاریخ مصرف آن بگذرد دیگر آن خاصیت دارویی و درمانی را نخواهد داشت.
این محقق طب سنتی خطر آلودگی در گیاهان دست ساز خانگی را زیاد دانست و افزود: گیاهان دارویی نباید از هر جایی تهیه شوند، توصیه می‌کنیم که کمتر به سراغ تولید کنندگان خانگی بروند چرا که خطر آلودگی این دارو‌ها نسبت به دارو‌های گیاهی صنعتی ممکن است بیشتر باشد.

جوادی تصریح کرد: به طور میانگین طول درمان با دارو‌های گیاهی حداقل ۱۵ روز است که در برخی موارد بیشتر از این مدت است، متاسفانه بسیاری از افراد در درمان خود عجول هستند و در کنار مصرف داروی گیاهی به سراغ داروی شیمیایی می‌روند که دیگر آن اثر بخشی را ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: