کد خبر: ۶۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 05
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>یک متخصص طب مکمل گفت: مادران شیرده می‌توانند با همراه کردن تغذیه مکمل و غذای همراه با شیر خود، نوزادان را سیر نگه دارند و به روزه‌داری بپردازند.

به گزارش شفا آنلاین : دکتر سیما صدرای با بیان اینکه شیردهی مرتب در سن 4 تا 6 ماهگی نیازمند مدیریت مادر است، تصریح کرد: رعایت روزه‌داری در مادران شیرده به طور کامل به آن‌ها وابسته است؛ چراکه که از میزان شیر و وضعیت عمومی خود و نوزاد با خبر هستند و می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند.

این متخصص طب مکمل با تاکید بر اینکه مادران شیرده می‌توانند با همراه کردن تغذیه مکمل و غذای همراه با شیر خود، نوزادان را سیر نگه دارند و به روزه داری بپردازند، گفت: کیفیت شیر مادر یک سیستم باثبات است که در هنگام روزه‌داری و کاهش آب بدن مادر، شیر کمی غلیظ می‌شود و با افطار کردن به حالت معمول خود بازمی‌گردد، اما با وجود غلیظ شدن برای نوزاد آسیبی را به دنبال ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: اگر مادری که به نوزاد خود شیر می‌دهد شاغل باشد و در ماه رمضان روز پرکاری را در گرمای هوا می‌گذراند، بهتر است روزه نگیرد چراکه روزه گرفتن در این شرایط به میزان تولید شیر و سلامت مادر آسیب می‌زند.

صدرای گفت: اگر مادر شیرده روزه نگیرد چیزی را از دست نداده است و مطابق قوانین شرع برای مادری که به نوزاد خود شیر می‌دهد، روزه گرفتن واجب نیست و سلامت وی مهم‌تر است.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: