کد خبر: ۶۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۴ - 2015July 04
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر گفت: تا 15 روز دیگر با توزیع سرم‌ها در داروخانه‌های سراسری، بازار اشباع خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین-مهدی پیرصالحی مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو  گفت: مدت کوتاهی به دلیل تعطیلی یکی از کارخانه‌ها با مشکل کمبود سرم مواجه شدیم که خوشبختانه برطرف شد.

وی افزود: تولید این کارخانه آزاد شده است و تنها 15 روز دیگر فرصت لازم است تا بازار اشباع شود.

پیرصالحی در خصوص مشکل کمبود سرم عنوان کرد: یکی از کارخانه‌های تولید سرم مشکل تولید و کیفیت داشت و به دلیل عدم کیفیت از رده خارج شده بود.

وی ضمن توضیح بیشتر در مورد تعطیلی این کارخانه اظهار کرد: این کارخانه با درخواست خود کارخانه تعطیل شد که بعد از اصلاحات خط تولید بازگشایی شد مشکل این کارخانه بحث‌های کیفی از نظر GMP یعنی اصول بهینه تولید بوده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو بیان کرد: این کارخانه خط تولید خود را بازسازی کرده و محصولات خود را وارد چرخه تولید کرده است. همچنین تولیدات خود را به حداکثر رسانده است و تا 15 روز دیگر بازار را اشباع خواهد کرد.

وی پیش از این علت کمبود سرم را اینگونه توضیح داده بود: علت کمبود سرم به این دلیل بود که کارخانه داروپخش با مشکل کیفیت مواجه شده بود لذا خط تولید آن متوقف شده است هم اکنون به دلیل بخشنامه‌ای که صادر کردیم سرم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است و در اختیار آن‌ها قرار دارد و جای نگرانی نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: