کد خبر: ۶۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 05
رئیس جامعه جراحان کشور در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- رئیس جامعه جراحان کشوردرحاشیه مراسم ترحیم رئیس فقید انجمن بیماران کلیوی کشور درباره علل ممنوعیت پیوند عضو از فرد خارجی به بیمار خارجی درایران گفت :در حقیقت به دلیل مسائل وحواشی مختلفی که در پیوند خارجی ها وجود داشت شورای عالی پیوند اعضا تصمیم گرفت این کاردرایران انجام نشود.

دکتر ایرج فاضل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد :بررسی ها نشان می داد همه آنهایی که از کشورهای مختلف برای پیوند اینجا می آمدند در کشور خودشان هم می توانستند پیوند شوند. اما چون می خواستند قوانین را دور بزنند و کاری خلاف قانون انجام دهند به اینجا می آمدند. بنابراین اگر پیوند از خارجی به خارجی در ایران انجام نشود به نفع حیثیت مملکت ما است.

به گفته نماینده وزیربهداشت درنظام پزشکی، به طور قطع بهتر است که این کار در کشور انجام نشود چراکه این انجام نشدن این قبیل پیوندها به حفظ آبروی مملکت ما کمک خواهد کرد.

‫پیوند اعضا‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی همچنین با بیان اینکه مرحوم قاسمی همه عمرش را به رغم گرفتار بودن درچرخه دیالیزبرای رسیدگی به امور بیماران کلیوی گذاشت تاکید کرد:مرحوم قاسمی وهمکارانش بسیار موفق بودند و انشاالله خدا ایشان را رحمت کند.

وزیر اسبق بهداشت تأکید کرد: انشالله سایر اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی برای ادامه کارهای وی این توفیق را داشته باشند و انشالله هم دارند، به طور قطع این انجمن خیریه در ساماندهی بیماران دچار ناراحتی کلیه نیز موثر بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: