کد خبر: ۶۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 02
شفا آنلاین>سلامت>عدم رعایت بهداشت موادغذایی در مراحل مختلف اعم از تولید، توزیع و مصرف، عامل اصلی گسترش بیماری‌ها در تابستان بوده و در برخی از موارد ابتلا به بیماری برای سلامتی بسیار خطرناک است.
به گزارش شفا آنلاین،منصور افضلی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گومسیری  اظهار داشت: غذا به عنوان منبع مهم تولید انرژی در بدن اگر دچار آلودگی باشد می‌تواند به عنوان منشا بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های گوارشی و مسمویت‌های غذایی باشد. 

وی گفت: متأسفانه بسیاری از افراد که در زمینه موادغذایی کار می‌کنند، اطلاعات کافی در خصوص فعالیت بهداشتی در زمینه تولید و فرآوری موادغذایی ندارند و همین موضوع و البته نظارت‌های ناکافی و در مواردی نبود هیچ گونه نظارت، موجب شیوع بیماری‌های مرتبط با غذا می شود. 

افضلی تأکید کرد: عدم رعایت بهداشت موادغذایی در مراحل مختلف اعم از تولید، توزیع و مصرف، عامل اصلی گسترش بیماریها در تابستان بوده و در برخی از موارد ابتلا به بیماری برای سلامتی بسیار خطرناک است. 

وی یادآور شد: بسیاری از افرادی که در زمینه موادغذایی و تغذیه کار می‌کنند، از اصول بهداشتی غذا آگاهی ندارند و برخی از آنها هنگامی که از نظر ابتلا به بیماری‌های انگلی بررسی می‌شوند، بیش از یک انگل دارند و می‌توانند آلودگی را به راحتی از طریق دست به دیگران انتقال دهند. 

افضلی تصریح کرد: متأسفانه نظارت بر روی تولید و توزیع موادغذایی چندان مناسب و کافی نیست و همین ضعف نظارتی موجب می‌شود که افراد با وضعیت بهداشتی نامناسب و آگاهی و اطلاعات بسیار ناچیز در مشاغل مرتبط با تولید و توزیع فعالیت کنند و از این طریق مشکلات زیادی را برای سلامتی افراد مصرف کننده به وجود آورند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: