کد خبر: ۶۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 01
شفا آنلاين:تغذیه>پیشگیری-حفظ سلامت بدن در فصل تابستان مسئله مهمی است، زیرا کم آبی و بیماری‌های مرتبط با گرمای هوا در کمین سلامت افراد هستند.

به گزارش شفا آنلاين،پیام فرهبخش، متخصص تغذیه بیان کرد: حفظ سلامتی بدن در فصل تابستان مسئله مهمی است زیرا کم آبی و بیماری‌های مرتبط با گرمای هوا در کمین سلامتی افراد هستند، البته توصیه‌هایی وجود دارد که تا حد زیادی با گرمای هوا مبارزه می‌کند.


وی افزود: یکی از مواردی که برای خنک کردن بدن کاربرد زیادی دارد مصرف میوه‌های تابستانی از قبیل هندوانه است که هم دارای آنتی اکسیدان مناسبی بنام لیکوین است که اثرات ضد سرطانی خوبی دارد و هم دارای آب فراوانی است که به تامین آب بدن و خنک نگهداشتن بدن کمک شایانی می‌کند.

فرهبخش ادامه داد: دومین ماده غذایی ذرت است، به این علت که ذرت ترکیبات شیمیایی که داخل خود دارد برای حفاظت از لکه‌ی زرد چشم مفید بوده و در واقع همانند یک عینک آفتابی عمل می‌کند.

این متخصص تغذیه گفت: استفاده از خانواده‌ی توت‌ها بخصوص تمشک و توت سیاه نیز برای حفاظت پوست در فصل گرما مفید است و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند.

فرهبخش تصریح کرد: چای سبز، به دلیل دارا بودن ماده‌ی حاوی آنتی اکسیدان بنام کات چین، به‌ عنوان عاملی برای جلوگیری از سرطان پوست است و به آبرسانی بدن نیز بسیار کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چای سرد هم به خنک کردن بدن و جلوگیری از آفتاب سوختگی و گرمازدگی کمک می‌کند‌، پس مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: