کد خبر: ۶۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 01
شفا آنلاين:حوادث پزشکی>اورژانس-حتما برایتان اتفاق افتاده كه در ترافیك سنگین یك خیابان گرفتار شوید هیچ راه فراری هم نداشته باشید همزمان صدای بلند آژیر آمبولانسی توجه شما را جلب کند شما هم از روی انسان دوستی به آمبولانس راه می دهید تا از ترافیك عبور كند.

به گزارش شفا آنلاين،ماجرا از این قرار است كه انگار برخی از آمبولانس‌های خصوصی به جای حمل بیمار اقدام به جابه جایی مسافر خاص می‌كنند!!


چند وقت پیش بود كه به گوشمان رسید انگار برخی از این افراد چهره و سرشناس برای اینكه در ترافیك نمانند و خدای نكرده اذیت نشوند به سراغ این مراكز خصوصی می روند تا با استفاده از امكانات آمبولانس‌ها باشه به راحتی از ترافیك شهر عبور كنند.

اولش این ماجرا برای ما غیر باور بود  ولی بعد از پیگیری‌ها در این خصوص و طی تماس‌های تلفنی كه با چند مركز خصوصی داشتیم متوجه شدیم كه این موضوع صحت دارد مسئولان این مراكز به راحتی ماشین‌های خود را با مبالغ متفاوت اجاره می دهند.
 
اما بازار گرمی برخی از این موسسات اور‍ژانس آنقدر برایم جالب بو‌د كه پیش خودم فكركردم شاید حمل و نقل مسافر هم جزیی از خدمات این مراكز باشد. كه این موضوع باعث شد به سراغ  آیین نامه تاسیس این مراكز بروم.

 طبق ماده 3 آیین نامه تاسیس این مراكز بند 3-4 خروج آمبولانس از مراكز خدمات آمبولانس خصوصی و تردد در سطح شهر باید براساس ماموریت بیمار بوده (داشتن برگه ماموریت با زمان مشخص ) و استفاده از آمبولانس در سایر موارد غیرموجه‌، ممنوع می‌باشد.

البته برای پیگیری بیشتر این ماجرا به سراغ دكتر عبداللهی مسئول بخش آمبولانس‌های خصوصی رفتیم كه پاسخی نگرفتیم.

پس با این حال تا اطلاع ثانوی مراكز خصوصی به اجاره دادن ماشین‌های خود ادامه بدهند تا مسولین مربوطه فرصت پاسخگویی پیدا كنند.


باشگاه خبرنگاران



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: