کد خبر: ۶۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 2015June 30
شفا آنلاین>سلامت>رفتن مرتب به نزد دکتر باعث پيشگيري از بيماري‌ها مي‌شود. مشکل بيمار زود تشخيص داده و درمان مي‌شود چرا برخي از مردان اين استدلال ساده را نمي‌فهمند؟!

به گزارش شفا آنلاین، پدر من 72ساله است و تقريبا 40 سال است که نزد دکتر نرفته است و اکنون که پير شده است، من بيش از پيش نگران سلامت او هستم. هنگامي که موضوع را با او مطرح مي‌کنم، او مي‌گويد حالش خوب است. هيچ مشکلي ندارد. من سعي مي‌کنم توضيح دهم که حال خوب داشتن و سالم بودن دو چيز متفاوت هستند. مشکل به مردان و پرهيزشان از رفتن به نزد دکتر بازمي‌گردد.


هر زني ممکن است بگويد ويزيت متخصص زنان خيلي خوشايند نيست. شما بايد روي تخت معاينه زنان دراز بکشيد، در حالي‌که پزشک با وسيله‌اي معمولا سرد داخل دستگاه تناسلي‌تان را معاينه مي‌کنند و به شما گفته مي‌شود که بايد خودتان را شل کنيد. اما زنان اين کار را هر سال يا هر دو سال يکبار از همان دوران نوجوان تا زندگي بزرگسالي انجام داده‌اند. در واقع بايد تصحيح کنم، اين کاري است که زنان «بايد» هر سال يا هر دو سال يکبار در اغلب دوران نوجواني و زندگي بزرگسالي‌شان انجام دهند.

اين کار بخشي از زن بودن آنان و مراقبت کردنشان از بدنشان است. و اگر اين معاينات سالانه زنان نبود، ممکن بود تومورهاي سرطاني خيلي دير کشف شوند. به نظر مي‌رسد چيزي که از وجودش بي‌خبر هستيد، مي‌تواند آسيب زيادي به شما بزند. مسئله اين است که اگر ما زنان چنين اعمال تهاجمي را در اغلب دوران زندگي‌مان تحمل مي‌کنيم، مردان هم مي‌توانند در اغلب سال‌هاي زندگي‌شانبراي معاينه سرفه کنند يا نمونه ادرار بدهند.


من تلاش کرده‌ام علت ترس پدرم از دکتر را مشخص کنم و کاملا آن را درک مي‌کنم. حوزه پزشکي در زمان کودکي نه خيلي پيچيده و تاثيرگذار بود و نه رغبتي را برمي‌انگيخت. دست‌و‍پاهاي شکسته را قطع مي‌کردند. دندان‌هايي که اندکي درد داشتند، را مي‌کشيدند، اما دوران تغيير کرده است. پيشرفت‌هاي عمده‌اي در پزشکي و در حوزه بهداشت ايجاد شده است. اکنون زمان کنار گذاشتن ترس از دکتر و رفتن به ملاقات او رسيده است. البته من هنگامي که من مستقيما در اين باره از پ‍درم سؤال مي‌کنم، او مي‌گويد نترسيده است. او مي‌گويد، رفتن پيش دکتر آدم را مريض‌تر مي‌کند.


«شما براي يک مورد پيش دکتر مي‌رويد و با دارويي براي چيز ديگر بيرون مي‌آييد؟ يقينا، بله. آيا برخي پزشکان کاهل هستند و به جاي يافتن علت ريشه‌اي درد داروي ضددرد تجويز مي‌کند؟ البته، بله. آيا ممکن است اثرات جانبي داروها در بدن شما نسبت به مشکل اصلي خطرناک‌تر و مختل‌کننده‌تر باشد؟ بله، ممکن است. اما رفتن به نزد دکتر به اصطلاح يک شر ضروري است. بله، ممکن است ويزيت دکتر خرج بردارد، اما مراسم خاکسپاري هم هزينه دارد.


رفتن مرتب به نزد دکتر باعث پيشگيري از بيماري‌ها مي‌شود. مشکل بيمار زود تشخيص داده و درمان مي‌شود چرا برخي از مردان اين استدلال ساده را نمي‌فهمند؟!


چرا برخي از آنها آنقدر کله‌شق هستند و براي نرفتن به نزد دکتر عذر و بهانه‌هاي بسيار دارند؟! چرا مردان اين همه کارهاي خطرناک ديگر را بدون ترس انجام مي‌دهند، اما از ديدن دکتر ترس دارند؟ زمان آن رسيده است که مراقب سلامتتان باشيد.


پدر من اين‌جوري است. من او را دوست دارم و مي‌خواهم عمر طولاني‌تر داشته باشد که براي من غذا بپزد و مرتب بپرسد که آيا به اندازه کافي خوابيده‌ام و به من درباره تلفن زدن بيشتر به مادرم نق بزند. من مي‌خواهم براي زماني طولاني در کنارم باشد و او چه بخواهد و چه نخواهد درنهايت مجبور است به ديدار دکتر برود، همچنين من مي‌دانم او با چنگ و دندان براي نرفتن به دکتر مبارزه خواهد کرد، اما هميشه من هستم که برنده مي‌شوم.

سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: