کد خبر: ۶۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 06
رئیس مرکز اورژانس کشوردرگفتگوباشفاآنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز اورژانس کشور گفت: در صورت بروز یک حادثه ترافیکی، ایستادن و تماشای صحنه موجب بسته شدن مسیر امدادی و به موقع نرسیدن نیروها می شود که به طور قطع افراد حادثه دیده ونیازمند کمک به شدت ازاین بابت متضررمی شوند.
دکتر امین صابری نیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب گفت:همواره ازمردم می خواهیم با خارج شدن از محل حادثه مسیر را برای انجام وظیفه باز نگه دارند و کاری راهم که بلد نیستند- مانند خروج بیمار از صحنه و یا انجام خدماتی که آسیب بیشتری را متوجه مصدوم خواهد کرد-راانجام ندهند.

وی تأکید کرد: نکته مهم دیگر آن که مردم آرامش خود را در صحنه حفظ کنند و اجازه دهند که کادر درمانی بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند.

تماس های غیر ضروری با اورژانس ممنوع

صابری نیا اظهارکرد: تقاضای ما در حوادث غیرترافیکی از مردم این است که برای موارد غیر اورژانس با اورژانس تماس نگیرند، مانند گرفتن فشارخون یا موارد دیگر. زیرا زمانی که پرسنل ما به محلی برای ارائه خدمت می آیند سایر مردم از خدمت اورژانس بی بهره مند می مانند و شاید در همان لحظه از دوستان همین عزیران نیاز به یک خدمت اورژانسی داشته باشد که به دلیل نبود آمبولانس آسیب ببیند.

 
کاهش مزاحمت های تلفنی/ برای تفریح با اورژانس تماس نگیرید

وی به شفا آنلاین گفت: مسئله دیگر مزاحمین تلفنی است که از شهروندان عزیز کشور خواهش می کنم که در مورد اورژانس تفریحات ناسالم انجام ندهند و اورژانس را برای خودشان بدانند و اجازه بدهند تا این مرکز با حداقل امکاناتش بهترین خدمت را ارائه دهد.

رئیس مرکز اورژانس کشور یادآور شد: خوشبختانه میزان مزاحمت های تلفنی نسبت به پارسال که حدود 40درصد بود خیلی کمتر شده اما با این حال باز هم فکر می کنم که اطلاع رسانی در مورد این مسئله باید جا بیفتد و مردم حتی الامکان اورژانس را برای خودشان بدانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: