کد خبر: ۶۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 02
رئیس بخش پیوند کلیه بیمارستان مدرس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس بخش پیوندکلیه بیمارستان شهدی مدرس گفت: متأسفانه تعرفه و دستمزد پیوند کلیه برای ما نامشخص است و تاکنون هم چیزی که پرداخته اند علی الحساب بوده است.

دکتر مجید علی عسگری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: یک بار به ما گفتند تعرفه پیوندکلیه 1000 K و بعد گفتند 450K بعد 250K است به همین دلیل برای ما تعرفه ها گنگ و نا مشخص است.

وی ادامه داد: در واقع قبل از این کتاب با وجود آن که میزان تعرفه کم بود اما تکلیف مان مشخص بود. اما الان نمی دانیم حق جراح؛ نفرولوژیست و پرستاردرپیوندکلیه چقدر است؟

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد:تاکنون چندبار با خانم دکتر کتایون نجفی زاده- رئیس اداره دیالیزو پیونداعضاء وزارت بهداشت صحبت کرده ودرخواست داشته ام این تعرفه ها را مشخص کنند .التبه ایشان هم در تلاش است اما من هنوز شاهد بازخوردی نبوده ام. زیرا ما یک سال است که با این شرایط در حال فعالیت درزمینه  کار سخت و مشکل وبسیارحساس پیوند کلیه هستیم .ضمن اینکه  فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا این گونه باشد که پزشکان کار کنند اما معلوم نباشد که دستمزد جراح و نفرولوژیست و پرستار چقدر است؟

وی تصریح کرد: پیوند کلیه با سایر بخش ها فرق می کند و فکر می کنم که ما را از زندگی می اندازد. هر یک از ما 20 تا 30 سال است که کار می کنیم پس بهتراست برای تعین تعرفه ها ازما هم نظربخواهند و با ما نیز به نتیجه برسند نه این که فقط تعرفه ها را به ما ابلاغ کنند.

‫پیوندکلیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

علی عسگری به شفا آنلاین گفت: پیوند کلیه کار بسیار مشکلی است اما خوشبختانه هم اکنون درسایه تلاش های فراوان صورت گرفته به جایی رسیده ایم که این نوع عمل ها مایه افتخار کشورومنطقه است.اما این امر باید بهتر شود و از لحاظ تسهیلاتی که می دهند کار باید برای ما هم بهتر شود اما اخیرأ حتی شرایط کار سخت تر هم شده است.

وی اذعان کرد: مسئله این است که نسل های بعدی باید این کار را ادامه دهند اما اگر این گونه باشد که کسی داوطلب نباشد و افراد برای گرفتن فوق تخصص در پیوند پا نگذارند که نمی شود،مگر ما تا چه زمانی زنده هستیم؟ باید شرایط به گونه ای باشد که با ایجاد انگیزه افراد برای گرایش به این رشته جذب شوند و بتوانند دوام بیاورند در حقیقت باید انگیزه ها و شرایط کار را بهتر کنند که انشالله امیدواریم بشود.وگرنه آینده پیوند کلیه مبهم خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: