کد خبر: ۶۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 01
دبیر انجمن ارولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- دبیرانجمن ارولوژی کشور تأکید کرد: همه بیماران کلیوی برای روزه گرفتن باید با پزشک خود مشورت کنند و با مجوز پزشکی روزه بگیرند.

دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در واقع افراد مبتلا به نارسایی کلیه؛ به دنبال روزه گرفتن در معرض ابتلا به آسیب های بیشتری قرار دارند. از طرفی دیگر افراد دچار بیماری های مزمن کلیه که نیازمند تغذیه با مصرف مایعات منظم هستند در روزه گرفتن نیز محمدودیت دارند.

وی تأکید کرد: روزه گرفتن برای افراد مبتلا به سنگ های کلیه و عفونت های درمان نشده مانع است، افرادی که طی سال های قبل سنگ داشته اند اما الان اثری از آن نیست می توانند با مصرف زیاد آب در سحر و افطار روزه بگیرند.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار بیان کرد: افراد مبتلا به کلیه های سنگ ساز فعال به طور قطع بر اثر روزه گرفتن دچار مشکلات عدیده  خواهند شد.

وی هشدار داد: اگر بیمار دچار نارسایی کلیه روزه بگیرد به طور قطع بیماری اش تشدید خواهد شد. اگرهم بیماری سابقه سنگ سازی کلیه دارد شانس ابتلا به سنگ های بیشتر نیزبرایش وجود دارد، افرادی که در حد و مرز بیماری های کلیه هستند نیزنباید روزه بگیرند زیرا بر اثر زمان طولانی عدم مصرف مایعات و تشنگی امکان دارد افزایش کراتین سرم و یا نارسایی واقعی نیز پیدا کنند.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: