کد خبر: ۶۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۴ - 2015June 29
وزیربهداشت:
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دنیا و مراکز علمی درمورد مضر بودن یا نبودن پارازیت ها حرف و حدیث زیاد است، گفت: هر نوع گمانه زنی در این حوزه نیازمند سال ها مشاهده و مطالعه است.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به گزارش تاثیر پارازیت ها بر سلامت به رییس جمهوری، افزود: گزارش های ارسالی به رییس جمهوری در این زمینه، مربوط به پنج تا شش ماه گذشته است.

وی درمورد رابطه پارازیت ها با میزان شیوع سرطان ها در کشورهای مختلف گفت: در کشور های مختلفی که در دوره ای خاص هم از موبایل استفاده نمی کردند سرطان وجود داشته است.

وزیر بهداشت با اشاره به مباحث مطرح شده درمورد پارازیت ها در ماه های گذشته افزود: در آن زمان بحث در مورد نبود استانداردهای تعریف شده برای پارازیت بود تا سازمان ملی استاندارد، استانداردهای لازم را در این زمینه تعریف کند.

هاشمی ادامه داد: بررسی آمار سرطان در برخی کشور ها نشان می دهد که حتی کشورهایی که مردم آنها بالاترین میزان عمر را دارند از نظر میزان ابتلا به سرطان در جایگاه بالایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: شاید استفاده از انواع پارازیت هایی که برای مردم سووال است، تقریبا در این کشور ها وجود نداشته، اما آنچه که مطرح است بیشتر در حد گمانه زنی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: