کد خبر: ۶۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفا آنلاين:اجتماعي>آسيب هاي اجتماعي-رئیس جمهور کشورمان پیامی را به مناسبت فرا رسیدن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر داد.

به گزارش شفا آنلاين،همزمان با برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر رئیس جمهور کشورمان پیامی را به این مناسبت صادر کرد متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

روز جهانی مبارزه با جهانی مواد مخدر فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویرانگر مواد مخدر و همچنین ارائه راهکارهای کارساز در پیکار بی‌امان و همه جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است. 

متاسفانه جوانان که نیروی مولد و پشتوانه توسعه آینده به شمار می‌آیند جزء اولین قربانیان این سوداگری مرگبار هستند.

کشور ما به واسطه همجواری با کشوری که اصلی‌ترین منشاء کشت و تولید و به تبع آن فعالیت مجرمان جرائم سازمان یافته و فرامرزی، در معرض بیشترین خسارات انسانی و عواقب مخرب ناشی از قاچاق و اعتیاد قرار دارد. 

هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به موازات اقدامات و تدابیر مقابله‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، بومی و جلب مشارکت حداکثری سازمانهای مردم‌نهاد، برنامه‌های فراگیر پیشگیری درمان و کاهش انی آسیب را در دست اجرا دارد. بیش از 85 درصد اقدامات توسط این سازمان‌ها انجام می‌گیرد که می‌تواند الگوی مناسب برای دیگر کشورها باشد. 

شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سال 2015 این است که «بیایید با هم زندگی، جامعه و هویت‌مان را عاری از مواد مخدر سازیم» امید است با عنایت به این شعار و همسو با سیاست‌ و رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است با همت عمومی بتوانیم گامهای اساسی‌تری برای داشتن جهانی عاری از مواد مخدر برداریم. 

ضرورت دارد تا جامعه جهانی بویژه نهادهای بین‌المللی در تعیین سیاست‌ها و تنظیم برنامه‌ها موارد ذیل را مدنظر قرار دهند.

1- توجه به معیشت جایگزین در مناطق اصلی کشت و تولید با حمایت جامعه جهانی

2- همکاری مستمر جهت جلوگیری از ورود درآمدهای نامشروع حاصل از قاچاق مواد مخدربه سیستم‌های مالی بین‌المللی 

3- تحقق اصل مسئولیت مشترک با مساعدت‌های فنی و تجهیزاتی به کشورهای در مسیر ترانزیت و مبادله اطلاعات عملیاتی

4- انتقال تجارب جمعی در زمینه کاهش تقاضا و کاهش آسیب مواد مخدر

با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 3700 شهید و 12 هزار جانباز دلار کشورمان در این پیکار خطیر و ادای احترام به تمام کساین که در سراسر جهان در این مسیر جان خود را فدا کردند از برگزار کنندگان این مراسم و تمامی دست‌اندرکارانی که با همتی بلند در این نهضت انسان‌دوستانه درتلاش هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.

والسلام - حسن روحانی




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: