کد خبر: ۶۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفاآنلاین :سلامت >بهداشت ودرمان >وجود محصولات تقلبی آرایشی با سوء‌استفاده از نام برندهای مطرح در بازار می‌تواند آسیب‌های زیادی را به سلامت مردم وارد کند.

به طور مثال، بسیاری از رژ لب‌های تقلبی، حاوی مقادیر زیادی جیوه و سرب بوده که برای سلامت انسان بسیار خطرناک است و حتی می‌تواند به مشکلات حاد کلیوی و سرطان هم منجر شود. در استفاده از رنگ موهای تقلبی هم عوارض و خطرات زیادی وجود دارد. در برخی آرایشگاه‌های زنانه که از رنگ موهای تقلبی یا ماسک‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند، بارها اتفاق افتاده است که ساقه موی فرد مصرف‌کننده، سوخته شده و همه موها ریخته است. خارش‌های شدید و زخم شدن پوست سر هم می‌تواند از عوارض استفاده از این رنگ موها یا شامپوهای تقلبی باشد.

اگزما و حساسیت هم عارضه شایعی است که پس از مصرف محصولات تقلبی آرایشی و بهداشتی به فرد مصرف‌کننده انتقال پیدا می‌کند.برخی محصولات آرایشی تقلبی هم شاید عوارض حادی برای سلامت افراد نداشته باشد، اما کیفیت ترکیبات به کار رفته در آنها پایین است و ماندگاری چندانی هم ندارند. مثلا برخی کرم‌های آرایشی، چربی‌های زیاد و غیرطبیعی دارد که باعث ایجاد جوش و آکنه در فرد مصرف کننده می‌شود.

بنابراین توصیه کلی ما این است که برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، فقط به فکر مارک و برند محصول نباشیم و به برچسب‌های استاندارد و سلامت محصولات هم توجه کنیم. همچنین ضروری است که این فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی را از مکان‌های معتبر تهیه کنیم.جام جم

دکتر فرهاد معین/متخصص پوست، مو و زیبایی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: