کد خبر: ۶۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفا آنلاین>سلامت>معاون نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی حتما در موقع خرید به مجوز وزارت بهداشت و برچسب اصالت سلامت محصولات دقت کنند چرا که محصولات قاچاق عوارض جدی جبران ناپذیر ایجاد می کنند.
به گزارش شفا آنلاین-مصطفی اسماعیلی، با بیان اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی از لحاظ کیفیت و سلامتی اهمیت بسزائی برای سازمان غذا و دارو دارد افزود: نظارت های این اداره بر روی محصولات آرایشی تولید داخل و وارداتی توسط کارشناسان به دقت صورت می گیرد و گزارش های مکتوب از نحوه بازرسی ها به اداره ارسال می شود.

وی گفت: در راستای نظارت و ارزیابی محصولات تولید داخل و اجرای طرح ملی pms ( انتخاب تصادفی) ، دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند حدود 50 درصد محصولات تولیدی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

اسماعیلی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در راستای وظایف محوله بعد از بازرسی از کارخانجات تولید کننده در حیطه نظارتی خود با نمونه برداری از محصولات تولیدی و ارسال آنها به آزمایشگاه معاونت نسبت به ارزشیابی محصولات خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همچنین دانشگاههای علوم پزشکی نسبت به ارزیابی و مطابقت با پروانه ساخت صادره اقدام و در صورت مشاهده عدم انطباق محصولات نسبت به جمع آوری محصولات از سطح عرضه اقدام کنند.

معاون نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی بسیاری نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود و در بازار نیز عرضه می شود پیشنهاد می شود که مصرف کنندگان حتما در موقع خرید به مجوز وزارت بهداشت و برچسب اصالت سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی دقت کنند.

اسماعیلی گفت: اگر در موقع خرید محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی دقت نشود و محصولی را خرید کنند که به صورت قاچاق در بازار وجود دارد در موقع مصرف احتمال دارد عوارضی را برای مصرف کننده داشته باشد به همین دلیل هنگام خرید حتما به مجوز بهداشت و برچسب اصالت کالا توجه داشته باشند.

وی افزود: مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی زمان مشخصی دارد و ممکن است این زمان مصرف توسط مصرف کننده که حساسیت زیادی دارد رعایت نشود به عنوان مثال محصول ریمل و خط چشم زمان مصرف و شرایط استفاده آن و همچنین نحوه نگهداری آن باید رعایت شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: