کد خبر: ۶۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفا آنلاین>سلامت>گلایه‌های بسیاری از بیماران نسبت به روش لیپوماتیک (پیکرتراشی) و عوارض آن نشان دهنده شروع یک داستان اغراق‌انگیز و دروغی است که گریبان این روش را به خاطر کم عارضه بودنش در بین متخصصین مطرح می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین - بسیاری از افراد برای کاهش وزن اضافه خود حاضر به انجام هر روشی می‌شوند و بدون توجه به عوارض و حتی هزینه‌های آن خود را در معرض انجام هرگونه عمل جراحی قرار می‌دهند، در حالی که افراد امروزه به دنبال به دست آوردن اندامی زیبا از هیچ گونه کاری دریغ نمی‌کنند. شاهد طرح بسیاری از عمل‌های نوین زیبایی در بین افراد هستیم که به بیان برخی از متخصصین نسبت به سایر روش‌های قدیمی که عوارض و نارضایتی‌های بسیاری از بیماران را به همراه داشته است، این روش‌ها از عوارض کمتری برخوردار هستند.

یکی از این روش‌های کم‌عارضه، روش لیپوماتیک یا (پیکرتراشی) است که در واقع نوعی PAL یا همان لیپوساکشن به همراه قدرت کمکی است به این معنی که چون جراح در طی عمل لیپوساکشن عادی به علت حرکات زیاد کار را مشکل می‌کند، از یک موتور برای به حرکت درآوردن چربی‌ها استفاده می‌شود که در دو نوع موتور بادی و موتور الکترومغناطیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه با اشاره به روش‌های مختلف برای داشتن اندامی زیبا می‌گوید: عمل‌های زیبایی در دو بخش متنوع قرار می‌گیرند که یا به صورت روش‌های تهاجمی یا غیرتهاجمی صورت می‌پذیرد که پیکرتراشی (لیپوماتیک) یکی از روش‌های تهاجمی زیبایی اندام است که در واقع با ایجاد سوراخ‌هایی در بدن کانال‌های ویژه‌ای به قسمت چربی‌ها تجمع یافته هدایت می‌شوند و در نتیجه چربی‌های اضافه را از بدن خارج می‌کنند.

تأثیر چربی‌ها بر زیبایی اندام

وجود برخی از چربی‌های موضعی زیبایی اندام افراد را از بین می‌برد و باعث نارضایتی افراد از این عارضه به وجود آمده در بدن می‌شود که گاهی در نتیجه اضافه وزن افراد نیز است و این افراد گمان می‌کنند با انجام روش‌های تهاجمی از جمله لیپوماتیک هم می‌توانند ظاهر زیبایی را برای خود ایجاد کنند و هم اضافه وزن خود را کاهش دهند.

فرح‌بخش گفت: هرچند چربی‌های موضعی در زیبایی اندام تأثیرگذار است اما باید به این نکته توجه کرد که اگر افراد چاق فکر می‌کنند، می‌توانند اضافه وزن خود را با این روش از بین ببرند، کاملاً در اشتباه هستند زیرا کاهش وزن در این روش امکان‌پذیر نیست و حتی طی جلسات متمادی نیز نمی‌توانند کمکی به کاهش وزن خود بکنند و باید از رژیم‌های مناسب کاهش وزن، وزن خود را کنترل و کاهش دهند.

 برتری لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌ها

در مقایسه برتری این روش نسبت به سایر روش‌های زیبایی اندام می‌توان به این نکات اشاره کرد که در این روش خطر بروز آمبولی (مسدود شدن رگ‌ها توسط مایع یا گاز) بسیار کمتر از روش‌های قبلی ساکشن چربی است، هرچند که احتمال آن تا حدی نیز وجود دارد ولی نمی‌توان به طور کل به این موضوع استناد کرد این تنها روش بی‌عارضه نسبت به سایر روش‌ها است هرچند بروز برخی از عفونت‌ها، خون‌ریزی و کبودی در کسانی است که از داروهای ضدانعقاد خون استفاده می‌کنند و تجمع آب ناشی از عدم تخلیه مناسب مایع و بسته شدن زودهنگام منافذ پوست است.

این متخصص تغذیه افزود: هرچند این روش، روش کم‌عارضه‌ای است اما هرگز آن را برای افراد چاقی که تمایل به کاهش وزن خود را دارند، توصیه نمی‌کنم. از سوی دیگر در این روش چربی‌های خارج شده از بدن سلول‌های سالم اضافه هستند که بدون هیچ گونه آسیبی از بدن تخلیه می‌شوند.

 هزینه‌های قابل توجهی که فایده‌ای را به دنبال ندارند

از آنجایی که این روش ساده و قدیمی امروزه با نام جدیدی مطرح شده است اما واقعیت بی‌تأثیر بودن این روش برای کاهش وزن است در حالی که هزینه‌های بالایی را نیز در پی دارد و تنها به یک جلسه درمان نیز محدود نمی‌شود.

فرح‌بخش می‌گوید: اگر افراد بخواهند از این روش برای کاهش وزن خود استفاده کنند در واقع متحمل هزینه گزافی شده‌اند که هیچ گونه تأثیری نیز بر کاهش وزن افراد نداشته است. این روش تنها برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که از وضعیت نرمالی برای عمل جراحی برخوردارند و تنها به خاطر تجمع برخی از چربی‌های اضافه که زیبایی اندام را کمی نازیبا کرده است، توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: هرچند روش‌های مختلفی برای کاهش وزن افراد در نظر گرفته می‌شود ولی افراد باید نسبت به انتخاب بهترین و کم‌عارضه‌ترین روش توجه خاصی داشته باشند تا در طولانی مدت دچار عوارض احتمالی نشوند، زیرا حتی در این روش که به عنوان کم‌عارضه‌ترین روش بیان شد، در صورت رعایت برخی از نکات عوارضی را در هنگام تخلیه بافت‌های چربی زیرپوستی برای افراد به همراه خواهد آورد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: