کد خبر: ۶۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۴ - 2015June 26
شفا آنلاين:پزشکی>یافته ها-نتایج یک مطالعه نشان می دهد که ترکیب مواد شیمیایی بی خطر در هوا مخلوطی می سازد که موجب ابتلا به سرطان می شود.

به گزارش شفا آنلاين،از هلث، این تحقیق جدید نشان می دهد که 50 ماده شیمیایی که مردم هر روز در معرض آنها قرار می گیرند و هیچ کدام از آنها سرطانزا نیستند در ترکیب با یکدیگر می توانند موجب ابتلا به سرطان شوند.


در این مطالعه که متشکل از یک سری مطالعات بود که توسط 174 دانشمند در 28 کشور جهان انجام شد، ارتباطات میان 85 ماده شیمیایی شایع را که سرطانزا نیستند، بررسی شد.

این مطالعه نشان داد که 50 ماده شیمیایی در سطوح مواجهه معمولی محیط زیست بر روی یکدیگر اثر می گذارند و موجب ابتلا به سرطان می شوند.

دکتر حامد یاساعی بیولوژیست سرطان در دانشگاه برونل لندن در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: این تحقیق از این ایده حمایت می کند که مواد شیمیایی که به تنهایی مضر نیستند در بدن ما ترکیب می شوند و تجمع می یابند و باعث ابتلا به سرطان می شوند.

وی افزود: این ایده می تواند با همه گیری جهانی سرطان که اکنون شاهد آن هستیم مرتبط باشد.

با این وجود این محقق خاطر نشان کرد که لازم است برای بررسی اثر قرار گرفتن در معرض دوز کم مخلوط مواد شیمیایی در غذایی که می خوریم، هوایی که تنفس می کنیم و آبی که مصرف می کنیم، منابع بیشتری را مورد بررسی قرار دهیم.

ویلیام گودسان یک دانشمند برجسته در مرکز پزشکی کالیفرنیا اقیانوس آرام گفت: نتایج این مطالعات نه تنها نشان می دهند که مواد شیمیایی که به خودی خود بی خطر هستند در هوا ترکیب می شوند و مخلوطی می سازند که می تواند باعث ابتلا به سرطان شوند بلکه بر ضرورت تغییر روش آزمایش بی خطری مواد شیمیایی تاکید می کند.

این مطالعه در نشریه Carcinogenesis منتشر شده است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: